Шефът на Klarna: Фирмите не са готови за задаващия се шок от AI за работните места

Шефът на Klarna: Фирмите не са готови за задаващия се шок от AI за работните места

От технологичните фирми до преводачите, светът все още не се е изправил пред последиците от това, че изкуственият интелект унищожава редица работни места, твърди един от най-големите поддръжници на изкуствения интелект във финансите.

„Чувствам, че много от моите технологични приятели са малко неконкретни по тази тема. Мисля, че предстои огромна промяна в работата, основана на знания. И това не включва само банковото дело, а и обществото като цяло“, каза главният изпълнителен директор на Klarna Group Plc Себастиан Семятковски в интервю за Bloomberg Television.

„Обществото ще трябва да измисли какво ще правим, защото да, ще бъдат създадени нови работни места, но в краткосрочен план това не помага на преводача от Брюксел. Той няма да стане инфлуенсър в YouTube от утре“, добави той.

Klarna, най-известна с продукта си „купи сега, плати по-късно“, е инвестирала сериозно в изкуствен интелект, като Семятковски заяви през 2023 г., че иска да бъде „любимото опитно зайче“ на OpenAI. Този ентусиазъм отчасти се дължи на нуждата на Klarna да намали разходите след края на бума сред финтех компаниите.

Макар че този подход позволи на Klarna да спре наемането на персонал за повече от година и да намали броя на служителите си от 7400 на около 3000, като същевременно увеличи заплащането, фирмата оттогава установи, че инструментите имат някои ограничения. По-рано тази година тя нае повече персонал за обслужване на клиенти, за да гарантира, че потребителите винаги могат да говорят с човек.

В същото време Семятковски каза, че Klarna в момента не използва много изкуствен интелект при решенията за застраховане.

Той все още вярва, че изкуственият интелект може да свърши същата или по-добра работа по отношение на проблемите на клиентите. „Можете да изградите много доверие, като накарате изкуствения интелект да изпълнява специфични видове задачи, поради последователността и качеството“, каза той.

Klarna, която лисна акциите си на борсата в Ню Йорк през септември, нарасна до над 114 милиона клиенти -–повече от много традиционни банки. „Очевидно тези клиенти не е задължително да банкират изцяло с нас все още, но такъв трябва да е стремежът“, каза Семятковски. Тази година фирмата получи лиценз за електронни пари във Великобритания, което ѝ позволи да предлага повече финансови услуги и да се конкурира с компании като Revolut Ltd.

Изпълнителният директор вижда бума на изкуствения интелект като края на това, което той нарича „свръхпечалби“ както в банковата, така и в софтуерната индустрия, тъй като утвърдените играчи биват изпреварени от по-бързо развиващи се конкуренти.

На лично ниво Семятковски остава ентусиазиран да използва изкуствен интелект „през цялото време“, като по-рано тази година се зае с т.нар. vibe кодиране, за да проучи кодовата база на Klarna. „Жена ми се оплаква, защото когато децата спят, аз им казвам: „Хей, мога ли просто да отида и да попиша малко vibe код?“ Така че тя не е много доволна от мен. Но е толкова интригуващо, толкова е фантастично да се научат тези технологии. Хората не трябва да се страхуват от технологиите.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

След разговор между Борисов и Трифонов: ИТН изтеглят спорния законпрект за затвор при публикуване на лична информация
Кметът Васил Терзиев: В София се извозват 60-70% от боклука в "Люлин" и "Красно село"
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Дания планира да забрани социалните мрежи за потребители под 15-годишна възраст
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Проф. д-р Деян Радев: Ниското ниво на финансова грамотност носи голям риск
100 години назад: Връщаме ли се във времената, когато политиците се страхуваха от собствените си образи?
Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години