Системи за мениджмънт на световно ниво

Системи за мениджмънт на световно ниво

Системи за мениджмънт на световно ниво

Преди 10 години беше немислимо данни на компаниите да са в облак, казва Росен Караиванов от „Тим Вижън България“. Той започва своята кариера в „Тим Вижън България“* като консултант по внедряване и поддръжка на системи за управление. Три години по-късно вече е лидер на екип, а през 2006 г. поема управлението на компанията. През изминалите години участва в десетки успешни проекти по внедряване на системи за управ­ление. Негова тясна специализация е водещото ERP решение Microsoft Dynamics 365 Business Central. Като мениджър Росен Караиванов твърдо вярва, че силният и сплотен екип е най-ценният ресурс на всяка компания.

Какво ви държи на гребена на вълната?

Още със създаването си „Тим Вижън България“ прие за своя цел да предлага на българския бизнес не просто софтуерни системи, a и цялостни решения на техните нужди и проблеми, подплатени с експертни услуги, лично отношение и разбиране на техния бизнес. В работата си ние се стремим да сме дългосрочен партньор на всеки наш клиент. Да подпомагаме оптимизацията и развитието на неговия бизнес с помощта на точните софтуерни инструменти, настроени към спецификата в неговата работа и икономически сектор. Като партньор на водещи производители като Microsoft и Tableau имаме възможност да предложим на клиентите си признати в целия свят системи за управление и анализ, които неизменно са сред лидерите в бранша.

Защо е важно бизнес организациите да имат подредба на процесите си през ERP, CRM и BI решения?

Защото това носи конкурентно предимство. Доброто структуриране на ключовите процеси в една компания неминуемо води до по-плавното им протичане. Както и до по-високата цялостна ефективност и по-успешното им управление. Начинът да се постигне това е именно чрез системите за бизнес мениджмънт. Те обхващат в едно цяло всички аспекти от дейността на компанията и осигуряват цялостен поглед върху състоянието и развитието на бизнеса в реално време. Това дава възможност на организациите да бъдат много по-гъвкави и да реагират светкавично на възникващи заплахи и появили се благоприятни възможности на пазара.

Какъв е напредъкът при този тип решения, ако погледнете 10 години назад?

Системите за бизнес управление се развиват светкавично. Нови и подобрени функционалности се появяват в тях буквално на всеки няколко месеца. Ако обаче трябва да отлича най-съществената промяна, то това е миграцията им към облака.

Преди 10 години беше немислимо да си представим, че фирмената счетоводна или ERP система (софтуер, който организациите използват за управление на ежедневните бизнес дейности, като счетоводство, доставки, управление на проекти, управление на риска и съответствие и операции по веригата за доставки) няма да се намира на фирмения сървър. Или пък данните на компанията ще бъдат в облачното пространство. Днес това е норма в бранша. Над 65% от всички внедрявания на подобен род софтуер в световен мащаб са по модела SaaS (Software-as-a-Service).

Облачните ERP, CRM (система за връзка с клиентите) и BI системи (бизнес анализи) са много по-достъпни за компании от различна величина, много по-гъвкави и бързи за внедряване. А възможностите, които облачното пространство предлага за интеграция между различни системи, са неизмерими. Не на последно място – облачните системи са винаги в най-актуалния си вариант.

Обновяването до по-нова версия при класическите  ERP системи на място беше бавен, скъп и трудоемък процес. Перспективата за него често възпираше компаниите да направят тази крачка. Днес разработчиците на съвременни облачни системи периодично публикуват актуализации за своите онлайн софтуери. Те осъвременяват и подобряват функционирането им, без да нарушават нормалния работен процес на компанията.

Вие сте първият доставчик на Microsoft Dynamics NAV в България. Какви са предимствата, които тя предлага за бизнеса?

Когато започнахме да я внедряваме, тази система беше абсолютно непозната в България. Днес нейният наследник Microsoft Dynamics 365 Business Central e сред най-популярните ERP решения у нас. В световен мащаб се използва от над 160 хил. компании и над 2,7 млн. потребители. 

Business Central е гъвкава система с множество възможности. Тя лесно може да се приспособи към нуждите на компании, действащи в различни сектори. Обхваща в едно единно решение всички ключови бизнес процеси от счетоводство и финанси през планиране и управление на производството, доставки, продажби, управление на складове и др. Осигурява на бизнеса единен източник на достоверна информация, която подпомага планирането и управлението му и повишава бързината и качеството на вземаните решения. Паралелно с това Business Central автоматизира редица бизнес процеси. А това пести време, повишава ефективността на работа, намалява възможността за грешки.

Кои са най-новите ви продукти и как помагат те на различни бизнеси?

В хода на работата си ние се сблъскваме със специфичните проблеми на компании от различни браншове. Превръщането на Business Central например в истинско корпоративно решение, подходящо за конкретните нужди на бизнеса, понякога изисква разработка на изцяло нови специфични функционалности. Оформени като софтуерни приложения, впоследствие те могат да надградят възможнос­тите на ERP системата и да бъдат от полза за редица компании. Подобни наши разработки за Dynamics 365 Business Central са приложения за управление на ТРЗ дейности, месечно приключване и формиране на пълна производствена себестойност, базова и разширена българска локализация на системата и др. Всички те са на разположение в Microsoft AppSource.

***

*Тим Вижън България
Компанията е сред водещите консултантски компании в страната, специализирана в моделирането, разработването и внедряването на софтуерни системи за управление и анализ на бизнеса. Като партньор на Microsoft и Tableau компанията предлага на клиентите си системи за бизнес мениджмънт на световно ниво. С над 23 години опит „Тим Вижън България“ може да се похвали с успешни проекти в почти всички ключови икономически отрасли.

Мартин Николов. Материалът е част от първия брой на специалното издание на списание „Мениджър“ – Tech Connect. Може да бъде намерен в дистрибуторската мрежа, както и онлайн в мобилното приложение ZinZin.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ