Спад на гейминг индустрията за първи път от 2015 г.

Продажбите на видео игри са на път да запишат годишен спад за първи път от 2015 г. насам , пише Си Ен Би Си.
Така секторът става поредният, който процъфтя по време на пандемията от COVID-19 и сега е изправен пред мрачната перспектива за рецесия.
Според данни на компанията за пазарни проучвания Ampere Analysis, световният пазар на видео игри и свързаните с тях услуги се очаква да се свие 1,2% на годишна база през 2022 г. до 188 млрд. долара.
Секторът се разшири с 26% от 2019 г. до 2021 г., достигайки рекордните 191 милиарда долара. Продажбите на видеоигри растат непрекъснато поне от 2015 г насам., показват данните на Ampere.
Гейминг пазарът получи огромен тласък по време на локдаунтите срещу разпространението на COVID-19 през 2020 г., когато хората започнаха да прекарват повече време у дома. Пускането на пазара на новото поколение конзоли на Microsoft и Sony през същата година подкрепи индустрията.
Появата на Xbox Series X и S на Microsoft и PlayStation 5 на Sony обаче се оказа нож с две остриета – проблемите с веригите на доставки и недостигът на ключови компоненти означаваха, че двете компании не можеха да отговорят на огромното търсене.
Руската инвазия в Украйна и растящата инфлация допълнително влоши перспективите за индустрията. Много производители на софтуер и хардуер за игри решиха да спрат дейността си в Русия, включително Microsoft и Sony.
Русия беше 10-ият най-голям пазар на видео игри в света през 2021 г., сочат данните на Ampere. Очаква се обаче страната да падне до номер 14 в глобалната класация тази година .
Пиърс Хардинг-Ролс, директор на прочуванията в Ampere, каза, че данните показват, че гейминг индустрията не е „имунизирана срещу рецесия“, като предизвикателствата пред разходите за живот, причинени от по-високите цени, вероятно ще натежат върху потреблението.
„След две години на огромна експанзия, пазарът на видео игри е на път да отпише част от този растеж през 2020 г. тъй като множество фактори се комбинират, за да подкопаят неговото представяне“, каза Хардинг-Ролс
Очаква се пазарът да се върне към растеж през 2023 г., като продажбите да достигнат 195 млрд долара, посочват от Ampere.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Италия започва строителството на най-дългия висящ мост в света и „мечта на Берлускони“
Икономика |Европейските борси напредват, фокусът на инвеститорите е върху корпоративните отчети и митата*
Финанси |Рядко първо издание на романа „Хобит“ от Дж. Р. Р Толкин беше продадено във Великобритания за 43 000 паунда
Бизнес |Sony повиши прогнозата си за печалба след силно тримесечие
Компании |Рекорд в историята на тенис турнира: Наградният фонд на US Open стигна 90 млн. долара
Спорт |Тръмп планира мито от 100% върху вноса на чипове. Ще има изключения за фирми, които инвестират в САЩ
Технологии |Доверието на украинците към Зеленски е намаляло до най-ниското ниво от около 6 месеца
Политика |Белият дом: Тръмп е готов за среща с Путин, както и със Зеленски
Политика |„F-1“ стана най-касовият спортен филм и първи по приходи в кариерата на Брад Пит
Бизнес |Президентът на Аржентина обеща да не ругае опонентите си след „611 обиди за 100 дни“
Свят |Здравното министерство на САЩ спира финансиране от 500 млн. долара за РНК ваксини
Наука и Здраве |ЕЦБ вижда риск за стотици хиляди работни места в еврозоната, ако Китай пренасочи търговия от САЩ към Европа
Икономика |Пропускането на този PR ход може да спре растежа на вашия стартъп
Маркетинг |

Коментари
Няма въведени кометари.