Спад на гейминг индустрията за първи път от 2015 г.

Спад на гейминг индустрията за първи път от 2015 г.

Спад на гейминг индустрията за първи път от 2015 г.

Продажбите на видео игри са на път да запишат годишен спад за първи път от 2015 г. насам , пише Си Ен Би Си.

Така секторът става поредният, който процъфтя по време на пандемията от COVID-19 и сега е изправен пред мрачната перспектива за рецесия.

Според данни на компанията за пазарни проучвания Ampere Analysis, световният пазар на видео игри и свързаните с тях услуги се очаква да се свие 1,2% на годишна база през 2022 г. до 188 млрд. долара.

Секторът се разшири с 26% от 2019 г. до 2021 г., достигайки рекордните 191 милиарда долара. Продажбите на видеоигри растат непрекъснато поне от 2015 г насам., показват данните на Ampere.

Гейминг пазарът получи огромен тласък по време на локдаунтите срещу разпространението на COVID-19 през 2020 г., когато хората започнаха да прекарват повече време у дома. Пускането на пазара на новото поколение конзоли на Microsoft и Sony през същата година подкрепи индустрията.

Появата на Xbox Series X и S на Microsoft и PlayStation 5 на Sony обаче се оказа нож с две остриета – проблемите с веригите на доставки и недостигът на ключови компоненти означаваха, че двете компании не можеха да отговорят на огромното търсене.

Руската инвазия в Украйна и растящата инфлация допълнително влоши перспективите за индустрията. Много производители на софтуер и хардуер за игри решиха да спрат дейността си в Русия, включително Microsoft и Sony.

Русия беше 10-ият най-голям пазар на видео игри в света през 2021 г., сочат данните на Ampere. Очаква се обаче страната да падне до номер 14 в глобалната класация тази година .

Пиърс Хардинг-Ролс, директор на прочуванията в Ampere, каза, че данните показват, че гейминг индустрията не е „имунизирана срещу рецесия“, като предизвикателствата пред разходите за живот, причинени от по-високите цени, вероятно ще натежат върху потреблението.

„След две години на огромна експанзия, пазарът на видео игри е на път да отпише част от този растеж през 2020 г. тъй като множество фактори се комбинират, за да подкопаят неговото представяне“, каза Хардинг-Ролс

Очаква се пазарът да се върне към растеж през 2023 г., като продажбите да достигнат 195 млрд долара, посочват от Ampere.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ