Устойчивото домакинство е инвестиция

Устойчивото домакинство е инвестиция

Устойчивото домакинство е инвестиция

Ивайло Рашев е дипломиран инженер. Завършил е маркетинг в Университета за национално и световно стопанство и има дългогодишен опит в областта на търговията. Има редица специализации. Под негово ръководство представителството на „БСХ Хаусгерете ГмБХ“ в България значително увеличава продажбите на реномираните си продукти. То започва дейност през 2010 г. и предлага уреди с марките Bosch, NEFF и Gaggenau. Брандът Bosch 4 поредни пъти е награждаван с престижния приз Superbrands. През 2018 г. Ивайло Рашев приема ново предизвикателство, включвайки в портфолиото на фирмата нови, умни уреди с марките Bosch и Neff, които повишават значително качеството на живот

- Зелените решения и устойчивостта са термини, налагани все по-често в ежедневието ни. Говорим за устойчиви политики, икономика и производство, но когато говорим за дома и домакинството, как се съотнасят тези термини?

- Устойчивостта е глобална и обществена цел, която има три измерения – екологично, икономическо и социално. Решенията с осъществяването ú са свързани не само с усилията на компаниите за производство с нисък въглероден отпечатък, но и с поведението на потребителите. Личният принос на всеки от нас за живот с грижа за природата и в същото време с прецизното използване на ресурси в ежедневието ни е много важно. Точно тук е ролята на устойчивото домакинство, което не би могло да бъде осъществено без устойчиви домакински уреди. Това е и възможност за спестяване на ток, вода и препарати, но без да се прави компромис с ефективността на процесите – пране, сушене или съхранение на продук­ти. Водещите производители търсят все повече начини да подобрят и оптимизират използването на домакински уреди, които да ни дават перфектни резултати, но с оптимално използване на ресурсите за тяхното осъществяване. Умните домакински уреди на „Бош“ предоставят всичко това.

- Какво означава устойчив дом или домакинство?

- То е инвестиция, която спестява ресурси, време и средства. Точно тази максима екологично чисто или устойчиво се смята за по-скъпо, а това реално не е така. Ако купите смарт хладилник, който работи с нисък разход на електроенергия и ви дава информация за нужните продукти, за да ги купите, преди да се приберете у дома, това ще ви спести пари за ток, за ненужни покупки и време. И не на последно място това е удобство.

- Не звучи ли парадоксално терминът устойчиво пране или устойчива съдомиялна?

- На пръв поглед това може би е така. Но през последните години терминът за устойчивостта навлезе изключително бързо и се употребява много широко в различни сфери, защото все повече се налагат еко културата и зелените решения. Всичко това дава възможности не само да опазваме околната среда, но и да живеем, без да се лишаваме от удобства, като същевременно не харчим повече за ресурси. Какво означава това на практика? Устойчивото пране с i-DOS смарт пералня Bosch дава възможност за работа с нисък разход на енергия, сензорите ú автоматично измерват точното количество перилен препарат и вода, необходими за всяко зареждане. Така че никога повече няма да има прекалено много препарат и ненужни цикли на изплакване, с което могат да се спестят до 10 литра вода на цикъл. Съдомиялната е по-евтиният начин за измиване на съдовете спрямо миенето на ръка, но ако допълним това, че съдомиялната ви ще суши съдовете с по-малко ток, понеже има система за сушене със зеолит, минерал с много добра топлопроводимост, това дава устойчиво предимство несъмнено.

- Умните домакински уреди ли са условието за устойчиво домакинство?

- Те са една от основните възможности, за да бъде домакинството устойчиво. Но тук не бива да забравяме цялостното ни поведение на потребители. Да живеем така, че да не изхвърляме храна, да пазаруваме толкова, колкото ни е нужно, да приготвяме храната си с подходящата температура, която да ни гарантира отличен резултат, но и оптимален разход на ток.

- Хората започнаха ли да живеят с грижа за околната среща и ресурсите?

- Потребителското поведение не само се променя, но и вече можем да говорим за тенденции в домакинските уреди, свързани с устойчивостта. Нагласите на обществото се определят от целите, които са свързани с намаляване на въглеродните емисии и оптималното използване на ресурси. Според данните от проведено от нас през юли м. г. национално представително проучване възможността за следене на консумация на електроенергия при домакинските уреди е най-важната смарт функция за потребителите. Хората вземат все по-информирани решения при закупуването на домакински уреди, защото отчитат бъдещите разходи за електроенергия и консумативи. Не на последно място трябва да отбележим и жизнения цикъл на техниката, защото никой няма изгода да купува техника, която след 2–3 години трябва да бъде подменена. Това е в ущърб на природата и на потребителите. Затова голяма част от уредите „Бош“ са с 10-годишна гаранция за ползване, което дава спокойствие на клиентите ни и им спестява средства.

- Лесно ли се управлява едно интелигентно домакинство, което да е и устойчиво в същото време?

- Всичките предимства на смарт уредите могат лесно и бързо да бъдат използвани по всяко време чрез мобилното приложение Home Connect. За това не е нужно познание или усилие повече, отколкото са необходими за онлайн банкиране например. Възможността, която то предоставя, е да управлявате процесите в домакинството само с върха на пръстите си. Да знаете по всяко време какво ви липсва в хладилника, да получите предложение за рецепта, която да приготвите с продуктите в него, за да не се чудите какво ще сготвите за вечеря.

- Как устойчивостта промени производството на един от най-големите производители на домакински електроуреди в света като „Бош“ например?

- За нас успешният бизнес е свързан с опазването на околната среда и социалната отговорност. Амбицията на „Бош“ да постигне климатична неутралност доведе до стартирането на над 2 хил. проекта по света за икономия на енергия на над 1,7 TWh.

Още преди две години групата „Бош“ осигури 83% от потреблението си със зелена енергия, а до 2030 г. си поставяме за цел да увеличим генерираната зелена енергия до 55 GWh. Пластмасовият скрап от производството ни се рециклира и използва повторно в нашите производствени бази. Всички тези усилия вярваме, че ще допринесат за опазването на околната среда, което е най-важното за бъдещето. Вярваме, че всяка стъпка в утвърждаване на устойчивостта като култура, начин на поведение и мислене си струва повече от всякога. Защото времето за иновации и пестенето на ресурси е днес!

Екип на "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ