Зловредни ботове превземат социалните мрежи
Почти 50% от интернет трафика идва от алгоритми, а зловредните ботове вече съставляват почти една трета от целия трафик. Ботовете в социалните медии продължават да доминират онлайн, като шокиращите 65% от тях са злонамерени.
Тъй като ботовете и технологията, която стои зад тях, продължават да се развиват, възникват много въпроси, свързани с неприкосновеността на личния живот и безопасността. Поверителността на личните данни е ключов въпрос, свързан със злонамерените ботове, тъй като те имат способността да събират големи количества данни, за които се знае малко как се съхраняват и използват.
Известно е, че ботовете разпространяват дезинформация и вредно съдържание, поради което някои региони разработват начини за регулиране на използването на ботове, особено когато те могат да повлияят на общественото мнение. Сега обаче повече от всякога има опасения и усложнения около това, тъй като Meta се отказа от използването на проверка на фактите в своите платформи, което със сигурност ще има последици за регулирането на ботовете и разпространяваната от тях дезинформация.
Злонамерените ботове могат да се използват и за увеличаване на фишинг атаките и спама. Например много фишинг атаки разчитат на това, че измамникът ще спечели до известна степен доверието на жертвата, а фалшив акаунт в социалните медии и ангажираност могат да помогнат за убеждаването на жертвите, че измамникът заслужава дов
В отговор на тези данни експертите от инструмента за управление на подканянето с изкуствен интелект AIPRM предоставят експертни съвети за това как да откриете бот в социалните медии. Кристоф К. Цемпер, основател на AIPRM, също така предоставя експертни съвети за потенциалните измами, които те могат да използват.
Ботовете често са придружени от редица специфични характеристики и познаването им може да улесни идентифицирането им. Това са някои от основните черти, които може да забележите:
Непълни или неестествени профили: Ботовете обикновено имат много общи или случайни потребителски имена, нискокачествени изображения или стокови снимки от интернет и непълни профили.
Лош език или граматика: Често ще откриете, че много акаунти на ботове използват неправилен изказ и имат много граматически и синтактични грешки, както и лош превод.
Подозрителна дейност: Възможно е да откриете, че ботовете редовно отговарят незабавно на съобщения или публикуват в социалните медии в необичайни часове, което може да означава автоматизация, както и че не се появява индикатор за „писане“, което е ключов знак, тъй като ботовете не трябва да пишат, те просто изпращат.
Подозрително и повтарящо се съдържание: Злонамерените ботове са склонни да публикуват едно и също или сходно съдържание в множество акаунти или платформи, като проявяват повтарящи се тенденции, неестествени за човешки акаунт.
Ако все пак, въпреки тези ключови съвети все още имате съмнения дали сте се сблъскали с бот в социалните медии, в интернет има инструменти за откриване на ботове, специално разработени за точно идентифициране на човешките от нечовешките потребители.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.