Защо Apple би създала кола?

Защо Apple би създала кола?

Apple влага ресурси в създаването на собствен електромобил, твърдят американски медии начело с "Уолстрийт джърнъл". Изпълнителният директор на компанията Тим Кук е одобрил проекта преди година, посочва изранието. Според сведенията вицепрезидентът на Apple Стив Заделски е получил разрешение да наеме 1000 души, които да изградят автомобила. 

Феновете на технологичния гигант, който с иновациите си промени пазара, са въодушевени. Бизнесът с предлагане на електромобили обаче не върви добре. Единствената американска компания, която произвежда такива, Tesla на Елън Мъск, има 108 милиона долара загуби в четвиртото тримесечие на 2014 г. по неофициални данни. Защо тогава Apple би вложила усилия да създаде кола? 

На въпроса посвещава материал Business Insider. Според авторите на бизнес сайта най-добрият начин да се отговори е като се анализират изказвания на Кук, който, както всички изпълнителни директори, не би си позволил да лъже публично. 

През 2013 г. на конференцията D в САЩ например той казва, че намира за интересен в очилата за добавена реалност на Google -  Google Glass фактът, че става дума за акцент върху китката - "Смятам, че човешката китка е интересна. Тя е естествена. За да заработи нещо тук - каза той показвайки китката си - първо трябва да убедиш хората, че то е толкова невероятно, че те биха искали да го носят", посочи Кук. Година по-късно той представи Apple Watch. 

До момента Кук не е казвал нищо за бизнес развитие в областта на автомобилната индустрия. Но и никой не го е питал. "Има продукти, които разработваме, за които никой не знае. За тях не е имало все още слухове", посочи той. 

През декември 2012 г., запитан какво мисли за състоянието на телевизионния пазар, Кук заяви "Когато вляза в хола си и включа телевизора, се чувствам все едно съм се върнал назад във времето 20-30 години. Това е област на засилен интерес. Повече от това не мога да кажа". Миналия септември той отбеляза отново "Телевизията е едно от онези неща, които заседнаха в 70-те години. Помислете за начина, по който се промениха нещата. А телевизията почти се усеща все едно връщаш часовника назад, интерфейса й е ужасен. Той просто е отвратителен". 

Какво би станало, ако заменим думата "телевизия" с "коли" в тази въпроси?-пита Business Insider. През 2015 г. колите все още се движат на бензин. Има много малко ясно видими промени в тях като начин на употреба, външен вид. Това може да бъде перфектната голяма цел за една визионерка компания. 

През 2012 г. Белият дом започна да повишава стандартите си за качество на горивото. Обоснова се с това, че колите са сред най-големите замърсители на околната среда. Кук неведнъж е показвал интерес към екологията и проблемите на изчерпване на ресурските на планетата. "Знаем в Apple, че климатичната промяна е истинска. И нашата позиция е, че времето за говорене мина и сега е време за действие", каза той тази седмица на технологична конференция на Goldman Sachs. След това обяви планове компанията да инвестира 850 млн. долара в плантация за соларни панели, с чиято слънчева енергия да захранва работата на Apple в Калифорния.  

Неотдавна бившият член на борда на директорите на Apple Мики Дрекстър заяви: "Ако Стив Джобс беше жив, той би разработил iCar. Смятам, че колите са необикновена възможност за страхотен дизайн". Той добави, че към края на живота на Джобс е говорил с него за Tesla Roadster - автомобила на Tesla. Това била първата кола, за която Джобс смятал, че е наистина модерна. Когато дал ниска оценка за дизайна й, Джобс му отговорил: "Ти просто не разбираш. Вътрешността и инженерството на тази кола са брилянтни. Всеки може да измисли дизайна на страхотна кола, но те имат платформата да го направят". 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ