Бизнесът направи всичко възможно, за да се справи с кризата в туризма

Бизнесът направи всичко възможно, за да се справи с кризата в туризма

Бизнесът направи всичко възможно, за да се справи с кризата в туризма. Това каза за Радио „Фокус” – Бургас Соня Енилова, председател на Бургаска регионална туристическа асоциация. Според нея, те са използвали различни маркетингови канали за промоция на своите продукти, предложили са и отстъпки и бонуси.

„Не мисля, че има нещо, което бизнесът не е направил, така че да привлича повече туристи. В крайна сметка, това е негово основно задължение, тъй като от това печелят. Според мен отново имаше една некоординираност – противопоставяне, не работеха всички съвместно заедно, за да рекламират позитивно страната”, смята Енилова. По нейните думи, е имало хора, които целенасочено са рекламирали турско и гръцко крайбрежие за летния сезон, вместо българското крайбрежие. Тя сподели съмненията си, че това може да е един процес на изчистване на позиции. „Аз не мисля, че само туристическия бизнес трябва да прави каквото и да е. Според мен проблемът отново е липсата на комуникация и липса на координиране на действията на различните институции в България, които работят в областта на туризма и не само”, каза Емилова. Тя даде пример с инфроструктурата и състоянието на пътя Царево – Малко Търново. Според нея, всеки един турист, който влезе по този маршрут, би се отказал още на втория километър. “А същевременно искаме да развиваме дестинация „Странджа” като еко-туристически маршрут и съответно туристите, които са по морето да обикалят вътрешността на страната. Не е удачно да се рекламира тази дестинация. Ако направят ремонта – тогава да рекламират този маршрут, за да може да има позитивно впечатление, след като туристът посети тази територия”, смята тя и припомни въпроса с концесиите на плажовете. „Цяло лято се коментира кой е спазил изискванията, кой не ги е спазил. Този преходен период създава едни условия на несигурност, както у концесионера, така и от туроператора, понеже той не знае какви условия да предложи на туриста, който посещава дестинацията”, смята Енилова. По нейните думи местните власти се опитват да решат всички проблеми на бизнеса и инфраструктурата, но също са били в затруднено положение. Една от причините е, че са завършвали изпълненията на големите инфраструктурни проекти финансирани по оперативните програми. Според Енилова, ремонтът на инфраструктурата не е бил завършен навсякъде на време. Така, макар и в полза на туризма, тези проекти му пречат с ремонтите, които посрещат почиващите. „Тази процес на комуникация и координация на дейностите на различните заинтересовани страни, не беше в ред. И ако тази комуникация се подобри, може би ще имаме по-добри резултати”, убедена е председател на Бургаска регионална туристическа асоциация.

Енилова съобщи, че всички хотели са затворили, като в началото на месеца са били последните им работни дни. Сега предстоят тържествените изпращания на колективите с традиционните тържества за приключване на сезона.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара