КЗП: Следете какво предлагат българските хотели според броя звезди
„Туристите често основателно се оплакват, че дадени услуги не са им предоставени, или че не се осигурява в хотелите достъп за хора с увреждания. Когато имате заведение или хотел, категоризирани с даден брой звезди, по закон те задължително трябва да предоставят определени услуги”. Това коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) пред Канал 3.
Маргаритов предупреди туристите да бъдат внимателни и да не допускат да са подведени от анонси за бомбастични, нереални намаления в магазините по курортите или на цени в евро в менютата на заведенията.
От началото на годината КЗП е забранила над 140 нелоялни търговски практики в сферата на туризма, при провеждане на промоции, както и във връзка с обявяването на цените на стоки.
Макар, че за втора поредна година при постоянно осъществяван контрол институцията отчита спад на нарушенията, такива се срещат.
„Търговците трябва да имат създанието, че непрекъснато са под мониторинг, което да не им позволява да разгръщат много широко фантазията си за различен тип нелоялни практики. Не че няма такива, има – понякога вървят крачка пред нас, ние обаче ги настигаме и понякога дори задминаваме. Това е темпото и начинът, по който трябва да се работи, ще се опитаме да го поддържаме и да създаваме основателно впечатление у потребителите, че те са защитени. А ако чувстват, че не са, нека се обърнат към нас, за да им помогнем”, каза Маргаритов.
„Ако забележим, че нещо се превръща в системно нарушение, което констатираме в хода на нашите проверки, се стремим да предупредим хората да бъдат по-внимателни, а от там и търговците трябва да си направят съответните изводи. Когато чрез медиите успеем да представим на вниманието на обществеността дадена порочна практика, мисля че всеки търговец, който я прилага, трябва да се чувства в риск да бъде хванат”, добави председателят на КЗП.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.