Над 150 предложения за ново туристическо лого на България

Над 150 предложения за ново туристическо лого на България

Над 150 предложения за ново туристическо лого на България

Над 150 са получените предложения за ново туристическо лого на страната в конкурса, обявен от Министерство на туризма. Крайният срок за кандидатстване изтече тази нощ. Нови визии са постъпвали до последния момент, съобщават от ресорното министерство. По тази причина и към момента продължава работа по проверка на техническото съответствие, съгласно правилата на конкурса. До този момент 134 от постъпилите концепции вече са обработени и допуснати до оценка, а останалите все още се проверяват.

След окончателна обработка на данните ще се премине към следващия етап от конкурса – подбор на къса листа от визиите. Той ще бъде извършен от деветчленно жури, съставено от професионалисти в областта на графичния дизайн и художественото изкуство.  То е под председателството на проф. Божидар Йонов и членове доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (рекламно-информационна дейност, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), проф. Екатерина Русинова (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации). Те ще имат за задача да разгледат получените проекти и да класират най-добрите от тях за следващия етап на конкурса.

Журито ще следи както за спазване на зададените технически параметри, така и за яснотата на изображението и идейната му свързаност с наложеното рекламно послание на България “Открий и сподели” (A Discovery to Share). Одобрените от професионалистите предложения ще бъдат публично оповестени в средата на април и представени за публично обсъждане в рамките на седмица.

Новото туристическо лого на страната трябва да стане известно в началото на месец май след тайно гласуване на широко жури в състав до 15 души, сред които представители на бизнеса, медии (радио, телевизия, онлайн, печат), маркетинг и комуникационни специалисти. Представителите на медиите и бизнеса ще бъдат избрани чрез жребий пред нотариус. Много от големите туристически предприемачи и сдружения вече са подали предложения за участие в широкото жури. Получени са и кандидатури от Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите, както и от медиите, уточняват от министерството на туризма.

Стартираният от Министерството на туризма конкурс не е обвързан с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства. Авторът на логото победител ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия, поясняват от ведомството

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ