Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Ройтерс: HSBC се оттегля от бизнеса с кредитни карти в Китай
HSBC се оттегля от бизнеса си с кредитни карти в Китай осем години след стартирането му, тъй като кредиторът изпитва затруднения да разшири и направи предприятието печелившо във втората по големина икономика в света, предаде Ройтерс, позовавайки се на запознати източници.
Фокусираната в Азия банка е спряла да издава нови карти и работи за прекратяване на услугата, предлагана на голяма част от китайските клиенти, твърдят трима запознати източници.
Според двама от тях планираното закриване идва след неуспешни опити за продажба на бизнеса.
Банката, която все още финализира плановете, може да продължи да обслужва кредитни карти за малък сегмент клиенти от „висок клас“, според един от източниците и отделен източник, запознат с въпроса.
„Самостоятелните“ клиенти на кредитни карти на банката – тези, които не използват банкови услуги на HSBC в Китай, няма да могат да имат карти, подновени след изтичане на валидността, каза един от тях, като добави, че такива клиенти представляват голяма част от бизнеса в държава.
Решението да се оттегли, което не е съобщавано досега, подчертава предизвикателствата, пред които е изправена банката при разширяването на присъствието си в Китай като част от обещанието на компанията да пренасочи по-голямата част от вниманието си към Азия и да задълбочи присъствието си в големите регионални икономики.
„Като част от нашите услуги за първокласно и глобално частно банкиране в континентален Китай, ние продължаваме да предлагаме услуги за кредитни карти, фокусирани върху международни пътувания и характеристики на начина на живот“, каза говорител на компанията пред Ройтерс, без да дава подробности.
Този ход бележи обрат в амбицията на банката да разрасне бързо бизнеса с кредитни карти в Китай, след като го стартира в края на 2016 г. като част от нейния азиатски център и разширяване на своите услуги за банкиране на дребно и управление на богатство в Китай.
Въпреки че HSBC е със седалище в Лондон, банката реализира по-голямата част от приходите си в Азия, е имала около един милион потребители на своите кредитни карти в Китай до септември 2019 г., показват данни от публикации на компанията.
В рамките на 18 месеца след пускането на услугата HSBC видя, че бизнесът достига 500 милиона долара неизплатен баланс, преди растежът да спре и трансакциите да се сринат поради строгите локдауни в Китай, предизвикани от пандемията COVID, каза един от източниците.
Оттогава китайските потребители намалиха разходите си, свивайки допълнително пазара на кредитни карти.
Общото издаване на карти нараства в шест последователни години, за да достигне връх от 800 милиона през 2021 г. и е спаднало до 767 милиона до 2023 г., показват данни от Insight & Info Consulting.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.