Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Светът на парите: Бъдещето на плащанията във виртуалния свят
Иновациите при плащанията оказват влияние върху редица области на технологичната индустрия. Компаниите се стремят да прилагат най-новите решения, за да осигурят на своите потребители безпроблемно и комфортно изживяване. Новите технологии на пазара, обаче, повдигат и въпроса как ще изглеждат плащанията в живота ни в близко бъдеще? Главният оперативен директор на Paysafe, водеща платформа за разплащания, Рой Астън разказва за бъдещето на плащанията във виртуалната реалност (VR), добавената реалност (AR) и автономните превозни средства.
Какво място заемат плащанията в бъдещето на технологичния свят
Според Рой Астън трябва да помним, че при технологиите за плащания е много лесно да заложим високи очаквания предварително. „Една блестяща идея, която вълнува потребителите, ще накара бизнеса бързо да я интегрира, независимо дали светът е готов за нея. Не беше отдавна, когато се появиха 3D телевизорите. Само за няколко години видяхме, че 3D очилата само събират прах, а телевизията остана категорично двуизмерна.“, добавя той.
Рой Астън. Снимка: Paysafe
За разлика от 3D телевизията, развиващите се иновации като добавената реалност (AR) и автономните превозни средства са тук, за да останат.
„Засилен интерес по тази тема е налице. Това ще има въздействие върху различни индустрии и върху живота на хората. А плащанията играят решаваща роля за този успех”, казва още той.
Още през 2014 г. веригата магазини за дрехи Topshop използва VR и AR за търговия на дребно, за да позволи на клиентите си да "видят" артикулите, преди да ги закупят. Оттогава Amazon, IKEA и други гиганти в търговията на дребно последваха примера им.
Вградени портфейли вече се интегрират и в автомобилните системи. На теория те позволяват на шофьорите да плащат за гориво, пътни такси и други без да се налага да напускат автомобила си. На практика, обаче, за да могат тези тенденции да реализират пълния си потенциал, трябва да е налице правилната инфраструктура. Според Астън тя все още не е напълно готова.
Свързване със заобикалящата ни реалност
„Свързаните автомобили“ или тези, които взаимодействат с заобикалящата ни среда, могат да бъдат оборудвани с вграден портфейл, но повечето бензиностанции или станции за зареждане, не могат да работят с цифровия портфейл на автомобила, за да улеснят плащането на колонката“, обяснява Астън.
Сходен е примерът с плащанията в AR и VR, които съществуват от много години, но при тях вече технологията е масово приета. Купуването на стоки във виртуална среда, например по време на Черния петък, е изключително привлекателно за тези, които искат да избегнат тълпите.
„Хардуерът продължава да е скъп, а приемането на плащания в AR или VR не толкова разпространено. Според последните проучвания само 3% от анкетираните потребители са използвали AR или VR за закупуване на стоки“, отбелязва Астън.
Според него решението на тези проблеми се крие в работата с доверени доставчици на платежни услуги, за да се гарантира наличието на изградена инфраструктура. Тя е от съществено значение, за да се възприемат иновациите в областта на плащанията.
Бензиностанциите и търговците на дребно вече отговарят на променящите се нужди на потребителите, предлагайки различни локални методи за плащане, сред които дигитални портфейли или eCash, както и терминали за продажба без касиери, които помагат да се намали недостигът на персонал.
Желанието на потребителите да използват AR и VR при плащанията расте. На въпроса дали биха използвали AR за закупуване на стоки през следващите две години, 28% от тях смятат, че ще го направят, тъй като този метод става все по-широко достъпен и те добиват повече впечатления за него.
Възприемането и ползването на новите технологии при плащанията би се повишило, когато самата услуга стане популярна.
"Възприемането на технологиите ще расте и с бума на AR във видеоигрите. Тъй като потребителите търсят нови, вълнуващи изживявания, компаниите ще използват тази технология и ще дадат възможност на потребителите да извършват микротрансакции, докато играят. За всички индустрии развиването на иновациите в разплащанията и работата с доверени доставчици, ще спомогне за по-доброто потребителско изживяване и ще положи основите за развитието на тези невероятни технологии.", обобщава той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.