Светът на парите: Бъдещето на плащанията във виртуалния свят

Светът на парите: Бъдещето на плащанията във виртуалния свят

Иновациите при плащанията оказват влияние върху редица области на технологичната индустрия. Компаниите се стремят да прилагат най-новите решения, за да осигурят на своите потребители безпроблемно и комфортно изживяване. Новите технологии на пазара, обаче, повдигат и въпроса как ще изглеждат плащанията в живота ни в близко бъдеще? Главният оперативен директор на Paysafe, водеща платформа за разплащания, Рой Астън разказва за бъдещето на плащанията във виртуалната реалност (VR), добавената реалност (AR) и автономните превозни средства.

Какво място заемат плащанията в бъдещето на технологичния свят

Според Рой Астън трябва да помним, че при технологиите за плащания е много лесно да заложим високи очаквания предварително. „Една блестяща идея, която вълнува потребителите, ще накара бизнеса бързо да я интегрира, независимо дали светът е готов за нея. Не беше отдавна, когато се появиха 3D телевизорите. Само за няколко години видяхме, че 3D очилата само събират прах, а телевизията остана категорично двуизмерна.“, добавя той.

Рой Астън. Снимка: Paysafe

За разлика от 3D телевизията, развиващите се иновации като добавената реалност (AR) и автономните превозни средства са тук, за да останат.

„Засилен интерес по тази тема е налице. Това ще има въздействие върху различни индустрии и върху живота на хората. А плащанията играят решаваща роля за този успех”, казва още той.

Още през 2014 г. веригата магазини за дрехи Topshop използва VR и AR за търговия на дребно, за да позволи на клиентите си да "видят" артикулите, преди да ги закупят. Оттогава Amazon, IKEA и други гиганти в търговията на дребно последваха примера им.

Вградени портфейли вече се интегрират и в автомобилните системи. На теория те позволяват на шофьорите да плащат за гориво, пътни такси и други без да се налага да напускат автомобила си. На практика, обаче, за да могат тези тенденции да реализират пълния си потенциал, трябва да е налице правилната инфраструктура. Според Астън тя все още не е напълно готова.

Свързване със заобикалящата ни реалност

„Свързаните автомобили“ или тези, които взаимодействат с заобикалящата ни среда,  могат да бъдат оборудвани с вграден портфейл, но повечето бензиностанции или станции за зареждане, не могат да работят с цифровия портфейл на автомобила, за да улеснят плащането на колонката“, обяснява Астън.

Сходен е примерът с плащанията в AR и VR, които съществуват от много години, но при тях вече технологията е масово приета. Купуването на стоки във виртуална среда, например по време на Черния петък, е изключително привлекателно за тези, които искат да избегнат тълпите.

„Хардуерът продължава да е скъп, а приемането на плащания в AR или VR не толкова разпространено. Според последните проучвания само 3% от анкетираните потребители са използвали AR или VR за закупуване на стоки“, отбелязва Астън.

Според него решението на тези проблеми се крие в работата с доверени доставчици на платежни услуги, за да се гарантира наличието на изградена инфраструктура. Тя е от съществено значение, за да се възприемат иновациите в областта на плащанията.

Бензиностанциите и търговците на дребно вече отговарят на променящите се нужди на потребителите, предлагайки различни локални методи за плащане, сред които дигитални портфейли или eCash, както и терминали за продажба без касиери, които помагат да се намали недостигът на персонал.

Желанието на потребителите да използват AR и VR при плащанията расте. На въпроса дали биха използвали AR за закупуване на стоки през следващите две години, 28% от тях смятат, че ще го направят, тъй като този метод става все по-широко достъпен и те добиват повече впечатления за него.

Възприемането и ползването на новите технологии при плащанията би се повишило, когато самата услуга стане популярна.

"Възприемането на технологиите ще расте и с бума на AR във видеоигрите. Тъй като потребителите търсят нови, вълнуващи изживявания, компаниите ще използват тази технология и ще дадат възможност на потребителите да извършват микротрансакции, докато играят. За всички индустрии развиването на иновациите в разплащанията и работата с доверени доставчици, ще спомогне за по-доброто потребителско изживяване и ще положи основите за развитието на тези невероятни технологии.", обобщава той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол, за да наложи санкции
Пуснаха за движение цялата автомагистрала "Европа"
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Денис Шмигал: През 2026 г. Украйна ще има нужда от най-малко 120 милиарда долара за отбраната си
МВФ: Разходите на Пакистан за наводненията и гъвкавостта на бюджета ще бъдат преразгледани
На днешната дата, 14 септември. Кръстовден
Джо Байдън изпитва проблеми с набирането на средства за президентската си библиотека