Великобритания ще регулира рекламата на крипто и други инвестиции, за да ограничи измамите

Великобритания ще регулира рекламата на крипто и други инвестиции, за да ограничи измамите

Британският регулаторен орган за финансови услуги обяви насоки за компаниите за финансови услуги и влиятелните личности в социалните медии, които създават мемета за криптовалути и други инвестиции, в опит да се справи с нарастващия брой измами, съобщи CNBC.

В изявление от вторник Органът за финансово поведение(FCA) излезе с насоки, че всякакъв маркетинг на финансови продукти - включително и този, изразен в мемета - трябва да бъде честен, ясен и да не е подвеждащ.

Надзорният орган заяви, че финансовите инфлуенсъри в социалните медии, или "финфлуенсъри", трябва да имат одобрението на назначен от FCA представител, преди да публикуват реклами и мемета за финансови продукти и услуги, съобщиха от FCA.

"Промоциите не са само за лайкове, а и за закона. Ще предприемем действия срещу тези, които рекламират финансови продукти незаконно", заяви в изявление във вторник Луси Касълдин, директор на отдела за потребителски инвестиции във FCA.

"Социалните медии невинаги ще бъдат най-доброто място за популяризиране на сложни продукти. Фирмите трябва да обмислят дали платформа, която предлага ограничен брой знаци или пространство, е подходящото място за това."

FCA заяви, че през 2022 г. е свалил над 10 000 подвеждащи реклами за финансови услуги.

Регулаторът заяви, че използването на мемета в промоциите е особено разпространено в сектора на криптовалутите.

Крипто меметата са особено разпространени в Telegram - популярна платформа сред ентусиастите на цифрови валути. Reddit е друго място, където криптовалутите се обсъждат широко.

FCA заяви, че е видяла промоции, използващи мемета за популяризиране на определени инвестиции в чатове като Reddit и Telegram.

Потребителите на чатове и форуми трябва да знаят, че финансовите промоции в тези канали все още ще бъдат обект на правилата на FCA.

Този ход е част от стремежа на FCA да се справи с нарастващия брой финансови измами. Измамите рязко нараснаха по време на пандемията от Ковида-19, тъй като все повече потребители се обръщаха към онлайн платформи за своите банкови и инвестиционни нужди.

FCA стана особено агресивен по отношение на крипторекламата. През октомври 2023 г. FCA започна да изисква от фирмите, които желаят да рекламират потребителско инвестиране в криптовалути във Великобритания, да бъдат оторизирани или регистрирани от регулатора, или маркетингът им да бъде одобрен от оторизирана фирма.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ