Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Великобритания ще регулира рекламата на крипто и други инвестиции, за да ограничи измамите

Британският регулаторен орган за финансови услуги обяви насоки за компаниите за финансови услуги и влиятелните личности в социалните медии, които създават мемета за криптовалути и други инвестиции, в опит да се справи с нарастващия брой измами, съобщи CNBC.
В изявление от вторник Органът за финансово поведение(FCA) излезе с насоки, че всякакъв маркетинг на финансови продукти - включително и този, изразен в мемета - трябва да бъде честен, ясен и да не е подвеждащ.
Надзорният орган заяви, че финансовите инфлуенсъри в социалните медии, или "финфлуенсъри", трябва да имат одобрението на назначен от FCA представител, преди да публикуват реклами и мемета за финансови продукти и услуги, съобщиха от FCA.
"Промоциите не са само за лайкове, а и за закона. Ще предприемем действия срещу тези, които рекламират финансови продукти незаконно", заяви в изявление във вторник Луси Касълдин, директор на отдела за потребителски инвестиции във FCA.
"Социалните медии невинаги ще бъдат най-доброто място за популяризиране на сложни продукти. Фирмите трябва да обмислят дали платформа, която предлага ограничен брой знаци или пространство, е подходящото място за това."
FCA заяви, че през 2022 г. е свалил над 10 000 подвеждащи реклами за финансови услуги.
Регулаторът заяви, че използването на мемета в промоциите е особено разпространено в сектора на криптовалутите.
Крипто меметата са особено разпространени в Telegram - популярна платформа сред ентусиастите на цифрови валути. Reddit е друго място, където криптовалутите се обсъждат широко.
FCA заяви, че е видяла промоции, използващи мемета за популяризиране на определени инвестиции в чатове като Reddit и Telegram.
Потребителите на чатове и форуми трябва да знаят, че финансовите промоции в тези канали все още ще бъдат обект на правилата на FCA.
Този ход е част от стремежа на FCA да се справи с нарастващия брой финансови измами. Измамите рязко нараснаха по време на пандемията от Ковида-19, тъй като все повече потребители се обръщаха към онлайн платформи за своите банкови и инвестиционни нужди.
FCA стана особено агресивен по отношение на крипторекламата. През октомври 2023 г. FCA започна да изисква от фирмите, които желаят да рекламират потребителско инвестиране в криптовалути във Великобритания, да бъдат оторизирани или регистрирани от регулатора, или маркетингът им да бъде одобрен от оторизирана фирма.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Удължиха срока, в който общините трябва да изготвят общите си устройствени планове
Политика |Музикални лейбъли са близо до сключване на сделки за лицензиране на изкуствен интелект
Компании |Южна Корея преговаря със САЩ за получаване на права за преработка на ядрено гориво
Свят |Затягат режима за операторите на дронове
Политика |За първи път: Падат продажбите на най-големия производител на електрически коли в света
Автомобили |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Ледниците в Швейцарските Алпи са намалели рязко за последните 12 месеца
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.