Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Служител на Deutsche Bank превел $6 млрд. на грешен клиент
Погрешно въвеждане на данни от служител на Deutsche Bank при транзакция на пари, коства $6 млрд. на финансовата институция.
Гафът бил допуснат това лято, но случаят става известен едва сега, съобщи Financial Times като се позова на свой източник в банката.
Младши сътрудник по валутни операции в банката превел погрешка огромната сума на американски спекулативен хедж фонд, който е клиент на банката. Служителят обработил погрешно брутна сума вместо нетна, като дори не му направило впечатление, че получената цифра е с много нули, отбелязва изданието.
Стандартната схема при такива операции предвижда контрол и от втори човек, но този път не била спазена, тъй като шефът на младия служител бил в отпуск, твърди Financial Times.
Откривайки тежкия фал, управата на банката веднага се обърнала към Бюрото за финансов надзор във Великобритания, ЕЦБ и американските финансови регулаторни служби. В резултат, парите били върнати обратно на Deutsche Bank още на следващия ден.
Преди два дни Deutsche Bank обяви за предстоящи мащабни организационни и кадрови промени, които включват реформиране и закриване на някои звена на финансовия концерн. Редица топ мениджъри ще бъдат уволнени, като целта е да се опрости управлението на банката и така да се постигне по-ефективно удовлетворяване на потребностите на клиентите и изискванията на надзорните органи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.