КЗК глоби Blizoo с над 55 хил. лв.

КЗК глоби Blizoo с над 55 хил. лв.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи солена глоба на кабелния оператор „Близу Медиа енд Броудбенд” в размер на 56 288 лв. за нелоялно привличане на клиенти, съобщиха от комисията.

КЗК е установила, че компанията е рекламирала и предлагала коледни бонуси към промоционалните си пакети „Смарт”, „Екстра”, „Премиум” и „Премиум+”. Освен това е  раздавала ваучери на стойност от 30 до 75 лв.

От проведеното разследване КЗК е установила, че бонусите безплатни минути за национални разговори и HD програми за първите 6 месеца от договора не предоставят на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети и не следва да се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като редуциране на общата стойност на услугата.

Що се отнася до ваучерите, които се дават при сключен нов договор с Blizoo, КЗК е установила, че те се получават предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът заплаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и са валидни само до 15.02.2011 г. Всичко това може да повлияе на икономическото поведение на потребителя, прецени КЗК

Заключението на Комисията е , че  операторът е прилагал непазарен стимул, който изкривява и пренасочва потребителското търсене.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция