Луксът стана нещо по-малко и лично

Луксът стана нещо по-малко и лично

Промените в световната икономика след кризата доведоха до промяна в разбирането за лукс. Определението за луксозно днес не е същото както преди 5 години. Това смятат 65% от анкетираните участници в проучване на възприятията на потребителите, извършено в Америка в периода септември-октомри от Ipsos Mendelsohn.

Изводите на изследването гласят, че желанието на хората да получават преживявания, свързани с луксозни стоки и услуги, не се е изчерпало, отбелязва AdvertisingAge. То обаче е било предефинирано в настъпилата нова епоха. Летвата е снижена при определянето на това кое е скъпо удоволствие. Луксът вече се изразява в нещо по-малко, по-лично и интимно.

92% от участниците в проучването се съгласяват с твърдението „За мен малките неща, с които се глезя, могат да бъдат също толкова значими, колкото придобиването на голям луксозен продукт“. Изкушенията се оказват разрастваща се категория. Те са по-чести, на по-ниска цена, по-малко драматични, но по много начини също толкова задоволяващи.

Цената продължава да играе ключова роля в съвременното възприятие за лукс. Повечето от анкетираните участници казват „когато реша да придобия луксозна вещ търся път да открия най-добрата възможна цена“. Ако един луксозен продукт обаче бъде предложен на разпродажба, това намалява имиджа му на нещо луксозно.

Дефиницията за лукс е винаги субективна, защото скъпото и ценното е такова в очите на този, който го наблюдава. Този избор обикновено е силно емоционален.

Запитани каква е била последната им луксозна покупка, анкетираните са отговорили автомобил Mercedes, BMW и Lexus и същевременно Mini Cooper, Corvette или Prius. Много от хората са цитирали марки, които са традиционна икона на лукса - Cartier, Tiffany или Louis Vuitton. Пътуванията са били посочени като лична покупка на луксозна услуга, която е била повод семейството да прекара време заедно. Независимо дали става дума за СПА процедура или маникюр, потребителите обясняват покупката на допълнителната услуга на висока цена с отговора „Заслужавам“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
На днешната дата, 13 юли. Рождениците днес
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?
Рейтингова агенция Scope очаква ръст на германският дълг до 74% от БВП до 2030 г.