Магистрала „Струма” се оказа без връзка с Гърция

Магистрала „Струма” се оказа без връзка с Гърция

Нов случай на магистрала, която свършва в нищото, ще трябва да бъде решаван у нас, пише „Сега". Става дума за последния участък от магистрала "Струма", който се довършва и води към граничния пункт Кулата - Промахон. Това ще струва на държавата допълнително около 3,1 млн. лв.

Заради недоглеждане при проектирането трафикът от магистралата ще се затапи, а има опасност и от катастрофи по опасното и натоварено трасе към Гърция. Това е така, защото след крайната си точка аутобанът "слиза" на двулентовия път Е-79 за 1,4 километра до българо-гръцката граница.

"За да не се образува тапа, организираме бързо проектиране и строителство на отсечката. Идеята е да се изгради трилентов път - 2 ленти да водят към пункта, една да е за влизащите в България", обясни пред вестника шефът на агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Според него това ще осигури вливане на трафика в по-широкото обновено шосе и безпроблемно пътуване към Гърция.

Пътната агенция вече обяви обществената поръчка за разширяването на тези 1,4 км. Прогнозната стойност на изпълнението е 3,1 млн. лв. Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодната цена. Предложенията се събират до 22 юни, срокът за изпълнение е 40 дни - 10 за проектиране и 30 за строителството.

Строежът на 15-километровия участък от магистралата от Сандански към Кулата струва близо 70 млн. лв. Парите са по програма "Транспорт". В момента по отсечката се работи, уверява Лазаров. Очакванията бяха участъкът да бъде пуснат в началото на август. През февруари ангажименти за това пое строителят при инспекция, направена лично от премиера Бойко Борисов и ресорния министър Лиляна Павлова. Според Лазаров обаче, без да се реши проблемът с продължението на "Струма", реално трасето няма да е готово.

Това не е първият случай на строеж на магистрала, когато проектът не отчита къде се отвежда трафикът. Първият подобен проект "лъсна" при откриването на магистрала "Люлин". Малкият аутобан е продължение на "Струма", но се влива в Околовръстното при столичния жк "Люлин". През февруари се появи още по-куриозен случай. Тогава стана ясно, че се налага да бъдат свързани магистралите "Тракия" и "Марица" при пътен възел Оризово. При проектирането преди 15 години и там не е била предвидена връзка и Пътната агенция сега също се зае с проектирането и изграждането й.

Участъкът от 15 км между Сандански и Кулата се строи от гръцката фирма "Актор" и вече е сериозно забавен спрямо първоначалните планове. През есента на миналата година служебният кабинет беше на път да прекрати договора на строителя и да търси друга фирма за довършване на обекта. Впоследствие обаче правителството на Бойко Борисов прецени, че това ще коства много повече загубено време по процедура за нова обществена поръчка.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
ЕС планира да ускори спирането на вноса на руски втечнен природен газ заради натиска на Тръмп
Времето: Хладно утро, но през деня температурите ще достигнат до 28 градуса
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс