Особености на интернет следенето с рекламна цел

Особености на интернет следенето с рекламна цел

Все повече потребители в мрежата се дразнят, че действията им се следят, за да им бъде предложена подходящата реклама.

Публичното неодобрение към събирането на информация за кликванията в интернет нараства, пише UTalkMarketing.com.

На хората не им е приятно да се чувстват наблюдавани от рекламодателите и да знаят, че са постоянна мишена на манипулации. Те възприемат следенето в интернет като напълно съпоставимо с реалното и се чувстват по същия начин както, ако някой върви след тях докато са на пазар и записва точно кои магазини са разгледали и от кои са пазарували.

Чуждестранните специализирани издания за интернет маркетинг започнаха активно да коментират следенето на хората в мрежата с рекламна цел, използвайки термините поведенческо рекламиране (behavioral advertising) и поведенческо таргетиране (behavioral targeting).

Малкълм Дъклет, изпълнителен директор на британската компания за дигитален маркетинг Magiq напомня, че има разлика между двата термина. Той обяснява, че маркетинговата индустрия в интернет е все още млада и понятията се бъркат. А не бива да е така.

Някои форми на поведенческо рекламиране позволяват събирането и обработването на информация за онлайн историята на потребителите и достъпа им до сайтовете. Цялостната информация се споделя и използва така, че да се рекламира пред всеки човек на базата на уеб-активността му.

Таргетирането се прилага при наблюдението на действията на хората само в един сайт. Например когато търсите филм или книга в сайт и уеб-страниците ви предлагат заглавия, свързани с историята на предишните ви търсения.

Двете концепции си приличат, защото обслужват една и съща цел - а именно облъчването с реклама. Ключовата разлика между тях е, че таргетирането се основава на връзката между клиента и собственика на сайта, а поведенческото рекламиране обхваща действията на хората в цялата мрежа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ