Раздадоха Годишните награди за отговорен бизнес

Раздадоха Годишните награди за отговорен бизнес

Победителите в седемте категории на Годишните награди за отговорен бизнес 2022 бяха обявени на официална церемония снощи в София Хотел Балкан. Юбилейното 20-о издание на най-авторитетния национален конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчиво развитие и многообразие премина „Дай добър пример“.

Престижните отличия бяха връчени от президента Румен Радев, министъра на образованието и науката проф. д-р Сашо Пенов, заместник-министъра на околната среда и водите Ренета Колева, заместник-министъра на труда и социалната политика проф. Емил Мингов,  заместник-министъра на икономиката и индустрията Ирина Щонова, британския посланик Роб Диксън, председателя на БФБЛ Левон Хампарцумян и заместник-председателя Антон Панайотов.

Голямата награда „Инвеститор в обществото“ спечели Нестле България с инициативата „Нестле за Живей активно!“.  

Изпълнителният директор на "Нестле България" Петър Стоилов и Нели Ангелова, директор комуникации на "Нестле" за Югоизточния пазар, получиха Голямата награда на тазгодишното издание на конкурса от президента Румен Радев

Хармоника бе класирана на първо място в най-оспорваната категория тази година „Инвеститор в околната среда“ с кампания за почистване на р. Струма.  

L’Oreal България взе златото в „Инвеститор в знанието“ със стипендиантската програма „За жените в науката“ в партньорство с ЮНЕСКО.  

Призът „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ бе присъден на Бош Инженеринг Център София и техния проект за развитие на екипа и изграждане на бъдещи таланти.  

Проектът Lidl Палитра на Lidl България заслужи отличието в най-новата категория „Многообразие на работното място“. Тя бе въведена в конкурса преди една година и цели да популяризира Хартата на многообразието – съвместна инициатива на Българския форум на бизнес лидерите и Центъра за изследване на демокрацията. Хартата насърчава политиките за недискриминация, равнопоставеност и приобщаване в работна среда и е част от европейската платформа, която обединява 26 национални харти. Наградата предоставя на отличените две допълнителни възможности – да присъстват на откриването на Европейския месец на многообразието тази година в Брюксел и да споделят своя опит и добри практики на уебинар за многообразие на работното място, който БФБЛ организира също през април.

Кампанията „Да изчистим България“ на bTV Медиа Груп й донесе първото място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“.

За втора поредна година Интерланг спечели отличието „Най-добра социална политика на МСП“ с програмата си „Ангажирани служители в социални каузи“.  

Алто Комюникейшънс енд Пъблишинг грабнаха специалната награда „Engage“ за ангажираност на служителите  с инициативата „Стара хартия за нова книга“. За нея се състезават всички компании, участвали в конкурса, а носителят се определя от Британското посолство.

Ето и пълния списък с  отличените компании по категории

ИНВЕСТИТОР В ОБЩЕСТВОТО

1-во място – Nestle България // Нестле за „Живей активно!“

2-ро място – ФАНТАСТИКО ГРУП // „Направи добро“ 2022

3-то място – Lidl България // „Ти и Lidl за по-добър живот“

ИНВЕСТИТОР В ОКОЛНАТА СРЕДА

1-во място – Био България / Хармоника // „Чиста Струма“

2-ро място – Coca-Cola HBCB // „Моят зелен град“

2-ро място – Девин // „Биоразнообразието – стратегическа цел за оцеляване и устойчиво бъдеще“

2-ро място – TELUS International България // „Пчелар за един ден“

3-то място – FoodObox // Фуудобокс

ИНВЕСТИТОР В ЗНАНИЕТО

1-во място – L’Oréal България // „За жените в науката“ 2022 в партньорство с ЮНЕСКО

2-ро място – dm България // Професионално образование в dm за ученици

3-то място – IBM България // Академична програма на IBM България

3-то място – Nestle България // „Нестле за по-здрави деца“

ИНВЕСТИТОР В ЧОВЕШКИЯ КАПИТАЛ И УСЛОВИЯТА НА ТРУД

1-во място – Бош Инженеринг Център София // „С грижа за развитието на екипа и изграждането на бъдещи таланти“

2-ро място – Schwarz IT България // Upgrade to Greatness!

2-ро място – SiteGround // SiteGround Team Fest

3-то място – Groupama Застраховане и животозастраховане // Програма „Спасители на животи“

НАЙ-ДОБРА СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА НА МСП

1-во място – Интерланг // Концентрични окръжности – Усили ефекта

2-ро място – Questers България // Благотворителна програма на Questers

3-то място – Astellas Pharma // Информационна кампания в подкрепа на донорството „Да дариш светлина“

МАРКЕТИНГ, СВЪРЗАН С КАУЗА

1-во място – bTV Media Group // Добрият пример | Да изчистим България заедно

2-ро място – VIVACOM // Операция „Жълти стотинки“

3-то място – dm България // „За по-добър свят. ЗАЕДНО“

МНОГООБРАЗИЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО

1-во място – Lidl България // Lidl Палитра

2-ро място – HPE // Многообразие и приобщаване

3-то място – Shell България // „Уникални хора. По-силни заедно“

СПЕЦИАЛНА НАГРАДА ENGAGE

Алто Комюникейшънс енд Пъблишинг // „Стара хартия за нова книга“

Над 250 души бяха гости на церемонията, сред които висши мениджъри на компаниите членове на БФБЛ и на компании, участвали в състезанието, членове на журито, съмишленици от гражданския и публичния сектор, дипломати и медии.

Конкурсът се стреми да поощри бизнеса, който създава новото богатство на България по етичен начин и дава пример за икономически растеж и отговорно поведение, отбеляза в привествието си към участниците в конкурса и гостите на церемонията председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян.

Прилагането на устойчиви социални политики и отстояването на каузата за социален и отговорен бизнес е ключът за успешното развитие на България, изтъкна президентът Румен Радев. „Ако искаме да се развиваме като просперираща държава и прогресивно общество, имаме нужда от бизнес лидери с мъдрост и визия за бъдещето, със съпричастност към проблемите на обществото, към околната среда и природата,  с мисъл за служителите, за местната общност, за младите хора и тяхната реализация в България, с подкрепа към образованието и науката. Вярвам, че само с подобно отношение успехите могат да бъдат устойчиви  и да гарантират хармонично развитие на нашето общество“, заяви президентът Радев.

Рекордните 134 кандидатури бяха подадени тази година за участие в Годишните награди на БФБЛ. Те бяха оценени от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите.

Всички номинирани проекти в отделните категории бяха представени по време на церемонията снощи. Носителите на призовете получиха статуетки, специално изработени за конкурса от художника Никола Енев.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?