Една трета от приходите на Филип Морис Интернешънъл вече са от бездимни алтернативи

Една трета от приходите на Филип Морис Интернешънъл вече са от бездимни алтернативи

Една трета от приходите на Филип Морис Интернешънъл вече са от бездимни алтернативи

Потребителите на бездимни алтернативи по света са вече 24.9 млн., а 17.8 млн. от тях са спрели пушенето изцяло. Това отчете Филип Морис Интернешънъл при обявяването на окончателните си финансови резултати за миналата година. От 2008 г. насам компанията е инвестирала над 10.5 млрд. долара в научното разработване и комерсиализирането на иновативни бездимни алтернативи за пълнолетните пушачи, с цел да спре изцяло продажбата на цигари в глобален мащаб.

Нетните приходи на компанията от бездимни алтернативи в световен мащаб възлизат на 31.3% от общите нетни приходи. От компанията специално поясняват, че данните не включват Русия и Украйна.

В Европа те са 40% от общите приходи за региона, а потребителите в България са над 230 000. Пазарният дял на нагреваемите тютюневи изделия (НТИ) на пазарите, където се предлага IQOS, се увеличава с 1.1 пункта до 8.0% или с 1.4 пункта до 7.9%.

"Въпреки трудностите, с които се сблъскахме при осъществяване на нашата дейност през 2022 г., породени от войната в Украйна, смущенията по веригата на доставки и инфлационния натиск в глобален мащаб, постигнахме силни годишни резултати благодарение на непрекъснатия ръст при IQOS", споделя Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на компанията.

В края на миналата година компанията обяви промени в регионалната структура с преобразуване на шестте региона в четири, за да подпомогне ръста на бездимния бизнес на компанията, да подсили ориентираността към потребителите и да се ускори създаването и въвеждането на иновации. Стъпките следват стратегическите амбиции на компанията да се превърне в преимуществено бездимна компания, чиито нетни приходи се формират предимно от бездимни алтернативи до 2025 г.

"Доближаваме се до целта си да се превърнем в предимно бездимна компания, като в момента бездимните алтернативи формират почти една трета от нетните ни приходи за годината. С придобиването на Swedish Match през 2022 г. и постигнатото споразумение за поемане на пълен контрол върху IQOS в САЩ през 2024 г. направихме две важни стъпки в бездимната ни трансформация и сме в отлична позиция да ускорим този процес. Навлизаме в 2023 г., като продължаваме да въвеждаме иновации в богатото си портфолио от бездимни алтернативи“, допълва Яцек Олчак.

В началото на тази година Филип Морис Интернешънъл и водещият производител на тютюневи и никотинови изделия в Южна Корея KT&G сключиха споразумение за задълбочаване на сътрудничеството си. Така компанията ще продължи да разполага с ексклузивен достъп до бездимните марки на корейския гигант и до продуктовите иновации в процес на разработка, което ще обогати съществуващото продуктово портфолио от бездимни изделия на Филип Морис Интернешънъл.

Материалът е публикуван с подкрепата на „Филип Морис България“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ