Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Търговското напрежение ще натежи върху печалбите на Volkswagen
Volkswagen очаква маржовете на печалба тази година да са в долния край на прогнозата му. Това е поредният автомобилен производител, който заема песимистичен тон, тъй като индустрията, която вече е притисната от разходите и конкуренцията, се бори с тарифната несигурност, предава Ройтерс.
Германската група, която претърпя 40% спад в печалбите си през първото тримесечие, сега очаква годишния ѝ марж на оперативна печалба да е по-близо до 5,5% от по-ранната си прогноза от 5,5%-6,5%. Тя също така очаква нетния паричен поток да е в долния край на прогнозата ѝ от 2 милиарда евро до 5 милиарда евро (2,3-5,7 милиарда долара) и нетната ликвидност близо до 34 милиарда евро.
Автомобилните компании, първоначално колебаещи се да отчитат влиянието на непостоянната тарифна политика на президента на САЩ Доналд Тръмп във финансовите си прогнози, започнаха да променят позицията си, тъй като разходите от търговската война натежават върху резултатите за първото тримесечие.
Mercedes-Benz, чиято печалба преди лихви и данъци спадна с 41% през тримесечието, оттегли изцяло прогнозата си за годината, заявявайки че продължаваща търговска война ще засегне маржовете.
Stellantis и General Motors също спряха прогнозите си за годината, а Volvo Cars, един от най-изложените на американските тарифи европейски автомобилни производители, тъй като повечето автомобили, които продава там, са внесени от Европа, оттегли прогнозата си за следващите две години.
Porsche, която няма производство в Съединените щати и следователно е силно изложена на мита, заяви във вторник, че тарифите са довели до удар от поне 100 милиона евро само през април и май.
Volkswagen заяви, че перспективите ѝ все още не отчитат въздействието на тарифите, но че предизвикателствата, включително „политическа несигурност, нарастващи търговски бариери и геополитическо напрежение“, означават, че ограничава прогнозата си за маржовете.
Продажбите на електрически автомобили с батерии, които се увеличиха повече от два пъти в Европа през първото тримесечие, също натежаха на маржовете, заяви Volkswagen, което е знак за трудностите, пред които са изправени традиционните производители на автомобили, за да извлекат печалбите от електромобилите, на които отдавна се радват при автомобилите с двигател с вътрешно горене.
„Трябва да осигурим конкурентна структура на разходите, наред със силното ни предлагане на превозни средства, за да останем успешни в бързо променящия се свят“, заяви в изявление главният финансов директор Арно Антлиц.
Ключови думи
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |10 признака, че сте в капана на токсична връзка - Част 1
Маркетинг |Шефът на Razеr: Подгответе се изкуственият интелект да промени всичко в гейминг индустрията
Технологии |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.