Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|VW подготвя резервни планове за справяне с митата
Volkswagen работи върху резервни планове за това как неговата марка леки автомобили може да се справи с митата на САЩ върху вноса от Мексико, докато BMW се готви да поеме разходите от тях, в момент, в който автомобилната индустрия е разтърсена от хаотичната търговска политика на президента Доналд Тръмп, предаде Ройтерс.
Миналата седмица Белият дом даде на част от индустрията едномесечна отсрочка, като каза, че произведените в Северна Америка превозни средства ще бъдат освободени от 25% мита, ако вече следват сложните правила за произход на споразумението между САЩ, Мексико и Канада от 2020 г., въведени по време на първия мандат на Тръмп.
Американската автомобилна индустрия, която от десетилетия се радва на свободна търговия в Съединените щати, Канада и Мексико, работи как да коригира веригите за доставки, ако търговската война продължи, потенциално скъпа перспектива.
Около 90% от износа на автомобили от Мексико и Канада отива в САЩ, според Мексиканската асоциация на автомобилните производители (AMIA) и Канадската асоциация на производителите на автомобили.
Увеличаването на производството в американския завод на марката VW в Чатануга ще отнеме "малко повече време", каза главният изпълнителен директор на марката Томас Шефер.
VW изключи възможността в последния момент да премести автомобили Skoda и SEAT/CUPRA през границата с Мексико. Има голям завод в Пуебла, който произвежда около две трети от колите, които продава в Съединените щати.
„Засега наблюдаваме ситуацията и правим резервни планове за дългосрочни решения“, каза Шефер, описвайки краткосрочното преместване на модели от Мексико към завода в САЩ като „нереалистично“.
Германският автомобилен производител BMW съобщи на дилърите в САЩ, че няма да прехвърли добавената цена на новите мита върху своя внос от Мексико, поне през следващите няколко седмици.
Това е в контраст с някои други компании, включително производители на потребителски и промишлени стоки, които заявиха, че вероятно ще повишат цените, за да компенсират тарифите.
В сряда друг германски автомобилен производител - Porsche, заяви, че оценява как може да прехвърли цената на евентуални мита - очаква се да бъдат 25% за вноса на САЩ от Европа - без да окаже натиск над своите маржове. Това предполага, че цените могат да бъдат повишени, за да се компенсира всеки спад в продажбите на единица.
Дори и без по-високи тарифи, по-ниските продажби, високите разходи и търговските опасения биха навредили на печалбите за 2025 г., предупреди производителят на луксозни автомобили.
Компанията-майка на Chrysler, Stellantis заяви през януари, че придвижва напред с плановете си за изграждане на нов пикап от среден размер в Белвведере, Илинойс.
Ключови думи
|
|
Времето: Слънчево със сутрешни мъгли
България |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Цитат на деня
Цитат на деня |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Истински късмет: Рибар, търсещ червеи, се натъкна на монети от Средновековието
Любопитно |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.