Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

Четирите основни стълба на SEO, които трябва да знаете

Четирите основни стълба на SEO, които трябва да знаете

Четирите основни стълба на SEO, които трябва да знаете

Оптимизацията за търсачки (SEO) може да изглежда като главоболие. Но ако сте собственик на бизнес, това може да бъде един от най-добрите начини да намерите бизнеса си онлайн. Той осигурява източник на редовен органичен трафик, който е по-рентабилен от други източници. Всъщност, след като прекарате известно време със SEO, вероятно ще го обикнете. Разгледайте четирите стълба на SEO, които трябва да знаете.

Стълб 1: SEO на страницата 

Точно както подсказва името, on-page SEO включва оптимизиране на цялото съдържание на вашия уебсайт. Степента, до която уеб роботите могат да четат вашето съдържание, ще определи колко добре се класира вашият сайт в търсачките, така че е важно да създавате висококачествено съдържание с оптимизирани метаданни.

1. Фокусирайте се върху вашето съдържание

За да подсилите SEO на страницата си, уверете се, че цялото ви съдържание е подходящо, информативно и добре написано. За да поддържате уместност, вашето съдържание трябва да предоставя отговори на заявките за търсене на вашата аудитория.

За да разберете кои заявки за търсене са подходящи за вас, направете малко търсене в Google от гледна точка на клиент. Потърсете подходящи термини и въпроси, свързани с вашия бизнес, и вижте какво се появява в раздела на Google „хората също питат“. Трябва също да обърнете внимание на предложенията за автоматично довършване в лентата за търсене.

След като разберете какво съдържание се възнаграждава от Google, можете да започнете да формулирате схема на съдържание, което подобрява съдържанието ви, което вече е класирано. Ако съдържанието на вашия уебсайт е в състояние да даде отговори на основните запитвания на вашата аудитория, търсачките ще гледат на съдържанието ви като на достоверно и авторитетно, което ще ви помогне да се класирате по-високо при търсене.

2. Оптимизирайте за подходящи ключови думи

Вашият уебсайт трябва да използва ключови думи и думи за търсене, които имитират начина, по който вашата аудитория търси съдържание. Ако използвате тези ключови думи, Google ще види, че съдържанието ви е подходящо за вашата индустрия и ще предостави съдържанието ви на вашата аудитория.

Включете ключови думи във вашите метаданни, заглавия, URL адреси, основен текст и алтернативен текст. Това ще покаже на Google, че съдържанието на вашия уебсайт е подходящо за заявките на вашата аудитория, което ще ви помогне да се класирате по-високо при търсене.

Топ съвети: 

  • Не забравяйте да оптимизирате своите метаданни. Метаданните помагат на роботите да четат вашия уебсайт, така че трябва да сте сигурни, че вашите метаданни предават същността на вашите уеб страници. 
  • Ключов съвет при оптимизиране на вашите ключови думи е използването на една дълга ключова дума на страница. Това ще покаже на роботите, че вашата страница адресира заявки за търсене, което ще повиши авторитета на вашия сайт.

Стълб 2: SEO извън страницата 

SEO извън страницата включва всичко, което правите извън уебсайта си, за да оптимизирате присъствието си в търсенето. Важно е да кажете на търсачките какво мислят другите за вашия уебсайт, което е мястото, където идват обратните връзки. Обратните връзки са връзки към вашия уебсайт, които се хостват на други уебсайтове. Понякога можете да получите обратни връзки, без да правите нищо, но ако сте бизнес с по-малко онлайн присъствие, често ще трябва да положите усилия.

Обратните връзки могат да бъдат показателни за авторитета на вашия уебсайт, така че е важно да изградите мрежа от качествени препратки.

Въпреки че може да е изкушаващо да купувате обратни връзки, търсачките наказват уебсайтове с големи количества спам обратни връзки. Така че, когато става въпрос за вашата стратегия за обратна връзка, насочете се към качеството пред количеството.

Топ съвети:

  • Намерете стратегия за обратна връзка, която работи за вас. Това може да включва да се свържете с авторитетни уебсайтове и да ги уведомите, че имате съдържание, свързано с техните уеб страници. Или можете да изберете да пишете безплатно съдържание за уебсайтове, така че те да могат да ви възнаградят с препратки в замяна.
  • Опитайте се да спечелите обратни връзки от сайтове с нисък, среден и висок авторитет, тъй като това показва естествено свързване към търсачките.
  • Поддържайте силна стратегия за социални медии, която води обратно към вашия уебсайт и уеб страници. Въпреки че връзките към социалните медии технически не се считат за обратни връзки, те все пак привличат ценен трафик към вашия уебсайт, което прави това добра SEO стратегия.

Стълб 3: Техническо SEO 

Техническото SEO диктува начина, по който потребителите и търсещите ботове се движат през вашия уебсайт. Трябва да се уверите, че вашият уебсайт има логична архитектура и че е лесен за навигация както за потребителите, така и за уеб роботите.

Поддържайте ясна структура на сайта

Структурата на вашия уебсайт е много важна. Били ли сте някога на уебсайт, където някои страници са трудни за намиране или менюто за навигация е разхвърляно? Ако потребителите и търсещите ботове намират вашия уебсайт за труден за разбиране, това ще намали доверието в сайта ви.

Така че е важно да структурирате сайта си логично, така че да може лесно да се разглежда от потребители и ботове за търсене. Общо правило е да гарантирате, че всяка уеб страница може да бъде достъпна с по-малко от 3 кликвания, тъй като това ще направи вашия сайт лесен за навигация.

Скорост на страницата

Скоростта на страницата е важен елемент от техническото SEO, тъй като има силна връзка с потребителското изживяване. Днес е установено, че ако потребител трябва да изчака повече от две секунди, за да се зареди дадена страница, има вероятност да я напусне.

За да сте сигурни, че вашите уеб страници се зареждат бързо, пуснете ги през Google Pagespeed Insights. Този инструмент ще ви каже точно как да намалите времето за зареждане. Оптимизирането на скоростта на страницата ще намали степента ви на отпадане, което е процентът на потребителите, които напускат уебсайта ви, след като посетят една уеб страница.

Топ съвети:

  • Поддържайте уебсайта си удобен за мобилни устройства. Всички уебсайтове трябва да бъдат създадени с подход на първо място за мобилни устройства, тъй като над 90% от световното население използва своите мобилни телефони за търсене.
  • Дръжте отзивчивите дизайнерски елементи пред ума си. Уверете се, че уебсайтът ви е оптимизиран за набор от размери на екрана, тъй като навиците на хората за сърфиране са разнообразни и много домакинства използват множество устройства.
  • Уверете се, че няма повредени връзки (или връзки, водещи до никъде) на вашия уебсайт.
  • Използвайте вътрешни връзки, за да покажете на роботите логическите връзки между вашите уеб страници. Това ще даде на вашите страници и структура на сайта по-голям авторитет според Google.

Стълб 4: Локално SEO 

Ако вашият бизнес има физическо местоположение, важно е да обмислите местно SEO. Локалното SEO включва подобряване на видимостта на вашия сайт в резултатите от търсенето, базирани на местоположение.

Например, да кажем, че притежавате пекарна. Когато клиент във вашия район напише „пекарна близо до мен“ в Google, наличието на силна местна SEO ще гарантира, че вашият бизнес ще се появи в горната част на техните резултати от търсене.

Топ съвети:

  • Google My Business е чудесен инструмент за фирми с физически магазини. Помага на хората във вашия район да намерят вашия магазин, когато търсят услуги, свързани с вашия бизнес. Тъй като е свързан с Google Maps, той казва на хората къде се намира вашият бизнес и как да стигнат до него. Той също така ще показва работното ви време, както и изображение на магазина ви, предоставяйки на потенциалните клиенти достатъчно информация за вашия бизнес.
  • Отзивите са друг безценен инструмент, когато става въпрос за локално SEO. В наши дни хората силно разчитат на отзивите, когато купуват стоки и услуги. Въпреки че са добри за клиентите, отзивите са важни и за търсачките. Голям брой положителни отзиви ще кажат на Google, че вашият бизнес има голям авторитет, което прави магазина ви по-вероятно да се появи при търсене.

SEO е важно за всеки бизнес, установяващ онлайн присъствие. Без значение колко голям или малък е вашият бизнес, със силна SEO стратегия ще бъдете открити от точните хора в точното време.

Източник: Лора Стапъл за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова     

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ