Управлявайте данните!

Управлявайте данните!

Управлявайте данните!

Компаниите търсят анализ на данни, които да им помогнат да вземат по-добри решения, а тези, които не са, бързо изостават. Peloton, Netflix и Zoom бяха любими марки на потребителите миналата година, но сега привидно нямат връзка със същата аудитория. Всеки от тях не успя да изпълни очакванията, определени за приемането на потребителите, и оттогава цените на акциите им са в режим на падане, пише Аурия Мур в статия за Еntrepreneur. Данните могат да бъдат превантивен инструмент, за да бъдете в крак с изискванията на потребителите и да им помогнат да изпълнят развиващите се очаквания към тях.

Ако искате да усъвършенствате бизнеса си, трябва да станете бизнес, управляван от данни. Това означава включване на данни във всеки аспект на вашата дейност, от маркетинга през разработването на продукти до обслужването на клиентите.

За да бъдат успешни в днешната бизнес среда и утрешния дигитален свят, организациите трябва да третират данните с уважение. Данните се използват от водещите фирми за вземане на информирани решения и 91% от компаниите казват, че вземането на решения, управлявано от данни, е от съществено значение за техния бизнес. 

Но какво е необходимо, за да станете бизнес, управляван от данни? Ето няколко съвета, за да започнете.

Създайте култура, управлявана от данни 

Управлявана от данни култура е тази, в която данните са част от вземането на решения. Отгатването къде са силните и слабите страни в цялата организация се заменя с фактическа информация, предоставена от данни. Данните са в центъра на стратегията, когато компаниите имат култура, управлявана от данни, от рационализиране на операциите до ценообразуване.

Как компаниите могат да проектират култура, управлявана от данни? Ето няколко начина, които можете да имате предвид:

  • Обучете екипите (особено C-Suite) за важността на това как могат да се използват данните и прозренията, които те предоставят.
  • Покажете как данните решават критични проблеми в цялата организация.
  • Използвайте данни, за да направите екипите по-ефективни и да проследявате подобренията.

Бизнесът обаче ще трябва да бъде търпелив. Създаването на култура, управлявана от данни, не се случва за една нощ. Трябва да има инструменти, процеси и истинско желание за учене (тъй като данните са само информация), които да подкрепят тази културна еволюция.

Ще са необходими инвестиции в събиране на данни и инструменти за получаване на информация, преди една нова култура да може да пусне корени. След това трябва да има еднаква инвестиция на време, за да се гарантира, че екипите са обучени да я използват.

Разработете базирана на данни маркетингова стратегия 

Маркетингът, управляван от данни, е ключов за стимулиране на растежа на приходите. Прилагането на управляван от данни маркетингов план може да помогне на фирмите да превърнат прозренията на клиентите в действие и да увеличат печалбите.

Как компаниите могат да разработят маркетингова стратегия, управлявана от данни? Ето няколко стъпки, използвани от водещите екипи:

  • Идентифицирайте къде се намират целевите аудитории (офлайн и онлайн) и техните предпочитания за сърфиране, ангажираност и преобразуване.
  • Открийте и сегментирайте аудитории, за да разграничите клиенти от потенциални клиенти и купувачи.
  • Създавайте съдържание въз основа на интересите на аудиторията и кликванията, за да изградите доверие и да увеличите продажбите.

Бизнесите, които разчитат на базиран на данни маркетинг, могат да вземат по-информирани решения, което води до по-добри резултати. Вместо да разчита на интуицията, управляваният от данни маркетинг разчита на доказателства от реалния свят. Данните могат да помогнат на бизнеса да проследи какво работи и какво не, което улеснява оптимизирането на техните кампании и стратегии за излизане на пазара.

Създавайте базирано на данни клиентско изживяване 

За да създадат клиентско изживяване, базирано на данни, бизнесът първо трябва да разбере какви данни трябва да събере за своите клиенти и как компаниите могат да използват данните, за да подобрят взаимодействията с клиентите. Основно правило: Не събирайте данни, които не можете да използвате.

Ето някои често срещани начини за прилагане на данните:

  • Предоставяне на продуктови препоръки и съвети в реално време на клиентите по време на тяхното закупуване.
  • Елиминиране на пропилените рекламни разходи, като не се показват реклами за продукти, които клиентите вече са закупили или от които не се интересуват.
  • Персонализиране на ангажираността от входната точка, за да се подобри тяхното изживяване и да се увеличи вероятността за конвертиране.

Налични са данни за отговор на въпроси, така че предприятията не трябва да се затрупват с информация, от която не се нуждаят. Например, ако една компания иска да създаде по-добро изживяване на клиентите на индивидуално ниво, определете на какви въпроси за хората трябва да се отговори, за да им предоставите тези преживявания, вместо просто да научите всичко за тях.

Като разбират данните и ги използват за подобряване на изживяването на клиентите, бизнесът може да създаде конкурентно предимство за себе си. По-доброто изживяване на клиентите може да доведе до по-висока удовлетвореност и лоялност на клиентите и до увеличаване на продажбите и печалбите.

Създайте продукти, управлявани от данни 

Бизнесите, които слушат какво им казват данните, могат да създават продукти, които пазарът иска. Данните ще разкрият от кои продукти клиентите се интересуват най-много и тези прозрения могат да бъдат използвани от бизнеса за пакетиране на продукти и отправяне на препоръки, които увеличават продажбите.

Ето няколко ключа към ефективна стратегия за изграждане на правилните продукти, базирани на данни:

  • Слушайте пазарните интереси, тенденции, модели и поведение, за да разберете кои теми представляват интерес.
  • Наблюдавайте какви канали и устройства използват аудиторията за търсене, сърфиране и конвертиране, тъй като те се променят често и ще се нуждаят от оптимизиране.
  • Оптимизирайте данните в цялата организация, така че екипите да разполагат с данните, до които се нуждаят от достъп, и да могат да вземат информирани решения.

Данните могат да водят пътната карта на продукта. Създаването на продукти, управлявани от данни, изисква от бизнеса да имат силно разбиране за своите данни като предпоставка. Освен това те се нуждаят от способността да събират, свързват и анализират ефективно данни.

Да станете бизнес, управляван от данни, изисква ангажимент за използване на данни. Не е достатъчно да се събират данни - компаниите трябва да ги използват, за да подобрят преживяванията в цялата организация. Този ангажимент може да бъде труден, но е необходим, ако бизнесът иска да остане конкурентоспособен.

Източник: Аурия Мур, entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ