Водещ британски журналист напуска "Дейли Телеграф" заради редакционен "чадър" над рекламодател
Водещият политически коментатор на британския вестник "Дейли Телеграф" Питър Оборн напусна работа заради несигласие с редакционната политика на изданието. Той критикува остро вестника в материал, публикуван в сайта Open Democracy, който намери отражение и реакции в Twitter, британски и американски медии.
В коментара си Оборн посочва, че начинът, по който вестникът отразява (или не го прави) финансовата компания HSBC, заблуждава читателите и им спестява критики към нея, защото тя е рекламодател. По думите му ръководството на "Дейли Телеграф" е отказало да разпространи негова голяма изобличаваща история за банката, защото HSBC рекламира в изданието и това е било поставено като приоритет.
Оборн започва написаното с описание на "сриването на критериите" за независима журналистика на вестника след остър спад в разпространението и продажбите на печатно издание, следван от "вълна от съкращения". Той казва, че ситуацията е ставала "все по-стъписваща" през 2014 г. когато много обичаният редактор в "Дейли Телеграф" Тони Галахар е бил уволнен и заменен от Джейсън Сийкън, който е оглавил управлението на съдържанието. С идването на Сийкън, според Оборн, е пристигнала "култура на кликванията", която е нанесла "неизмерими вреди на репутацията на вестника". Щетите са достигнали до възникване на критично важен разрив с редакторския отдел, казва той.
Журналистът разказва, че е искал да публикува материал за практика на HSBC да закрива без обяснима причина сметките на британски мюсюлмани, изпращайки им само писмо за информация. Той изпратил историята си за публикуване в сайта на "Дейли Телеграф", но тя не получила публичност. Друг материал на негов колега банков кореспондент - Хари Уилсън, за "черни дупки" в сметките на рекламодателя HSBC, е бил публикуван и бързо премахнат от сайта на изданието, продължава той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.