Бил Гейтс обясни защо няма да се откаже от пътувания с частен самолет
Бил Гейтс не е съгласен с твърдението, че използването на частен самолет и кампанията за борба с климатичните промени, която води са несъвместими неща и знак за лицемерие, предава Си Ен Би Си.
По време на широкообхватно интервю за BBC, излъчено в края на миналата седмица, Гейтс беше попитан за мнението му относно обвиненията, че той е лицемер, тъй като той говори за негативните ефекти от изменението на климата, а в същото време пътува по света с частен самолет.
„Аз финансирам компанията Climeworks, която „улавя“ въглероден диоксид, далеч надминаващ въглеродния отпечатък на семейството ми“, отговори съоснователят на Microsoft, който беше интервюиран в Кения.
„Освен това аз харча милиарди долари за ... климатични иновации. Трябва ли да си остана вкъщи и да не дойда в Кения, пропускайки възможността да науча нещо ново за земеделието и маларията?“, добави той.
Милиардерът разясни, че се чувства „комфортно с идеята, че не само не е част от проблема, тъй като плаща за компенсиране на неговия въглероден отпечатък, но и че чрез милиардите, които неговата Breakthrough Energy Group харчи, е част от решението“.
Екологичният отпечатък на авиацията е значителен, като Световният фонд за дивата природа го описва като „един от най-бързо растящите източници на емисии на парникови газове, водещи до глобалното изменение на климата“.
WWF също така казва, че пътуването със самолет е „в момента най-въглеродно интензивната дейност, която човек може да предприеме“.
В рамките на авиацията използването на частни самолети от най-богатите хора е тема, която предизвиква сериозни дебати и дискусии.
Climeworks, която има офиси в Швейцария и Германия, има клиенти като Stripe и Microsoft, а Фондът за климатични иновации на Microsoft е инвестирал в компанията. Climeworks казва, че „използва технология, наречена „директно улавяне на въздуха“ (DAC), за да извлича въглероден диоксид от атмосферата.
Фирмата добавя, че комбинирането на отстранения въглероден диоксид с подземно съхранение дава възможност за „постоянно премахване на излишните и наследени емисии на CO2, които вече не могат да допринесат за изменението на климата“.
Международната агенция по енергетика отбелязва, че улавянето на въглероден диоксид от въздуха „е по-енергоемко и следователно скъпо от улавянето му от точков източник“.
„Технологиите за премахване на въглерод като DAC не са алтернатива на намаляването на емисиите или извинение за забавени действия, но те могат да бъдат важна част от набора от технологични опции, използвани за постигане на климатични цели“, добавя базираната в Париж организация.
По време на интервюто си за Би Би Си Гейтс говори и за ролята, която трябва да играят развитите нации, когато става въпрос за намаляване на емисиите.
„Това, което богатите страни дължат на целия свят е, че трябва да намалят емисиите си до нула възможно най-бързо“, каза той. „Но това не е достатъчно, защото те, знаете, те имат толкова много ресурси“, добави Гейтс.
„Те също трябва да измислят нови подходи, така че цената да бъдеш екологичен, цената да нямаш емисии във всички области, да се сведе до нула. Това означава нов начин за производство на цимент или стомана, за производство на електрически автомобили, всичко това е в богатите страни“, каза още Гейтс.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.