Британската армия отказва нови кокарди за шапките заради страх от китайски шпионаж

Британската армия отказва нови кокарди за шапките заради страх от китайски шпионаж

След като крал Чарлз III дойде на трона на Великобритания, армията на страната трябваше да смени кокардите на шапките си. Преходът към преработени отличителни значи обаче отнема повече време. Властите в страната се опасяват, че кокардите за шапки ще бъдат направени в Китай, което носи риск, че в тях може да бъдат инсталирани устройства за проследяване, съобщава Financial Times, цитирайки неназован високопоставен служител от Министерството на отбраната на Великобритания.

Договорът за производството на нови кокарди е възложен на компанията Wyedean Weaving от Йоркшир. Тя е основана през 1964 г. и снабдява Министерството на отбраната и британските въоръжени сили с боеприпаси, униформи и акселбанти. Част от производствените мощности на компанията обаче се намират в Китай. Самото Обединено кралство, обяснява източникът на изданието, не може самостоятелно да произвежда тези кокарди толкова бързо и евтино, колкото в Китай.

Кокардите за армейските шапки се изработват от тъкан за офицерите и метални за всички останали звания. Те включват корона или инициалите на управляващия монарх. По време на царуването на Елизабет II на значките е изобразена короната на Свети Едуард. След възкачването на Чарлз III на престола върху тях трябва да се появи избраната от него корона на Тюдорите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
Светът на парите: Отрицателната инфлация в Швейцария изпраща предупреждение към Европа
Губернаторът на Калифорния нарече разполагането на Националната гвардия в Лос Анджелис незаконно, напрежението расте
Президентът на Литва разкритикува бездействието на Германия спрямо Русия
Президентът Радев пристигна в Казахстан
България получи и втория си изтребител F-16
Йотова: Имам подозрения, че случаите на незаконни домове и на насилие не са само тези
Не е задължително брандирането да бъде скъпо