Шефът на Stellantis изненадващо подаде оставка

Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес неочаквано подаде оставка на фона на все по-големите разминавания във възгледите между изпълнителния директор и борда на директорите на автомобилния производител, съобщи компанията, цитирана от Си Ен Би Си.
Четвъртият по големина производител на автомобили в света заяви, че бордът му е приел оставката на Таварес в неделя. Неговото напускане влиза в сила незабавно.
Stellantis заяви, че процесът за назначаване на нов главен изпълнителен директор е „в ход“ и че очаква да приключи търсенето през първата половина на следващата година. Дотогава компанията заяви, че ще създаде нов временен изпълнителен комитет, ръководен от председателя Джон Елкан.
„Успехът на Stellantis от създаването му се корени в перфектното съгласуване между референтните акционери, борда и главния изпълнителен директор. През последните седмици обаче се появиха различни гледни точки, които доведоха до днешното решение на борда и главния изпълнителен директор“, посочи в съобщение Анри де Кастри, старши независим директор на Stellantis.
Оставката на Таварес идва по-малко от два месеца, след като компанията обяви, че той ще се пенсионира в края на договора си в началото на 2026 г. Тогава Stellantis каза, че планира да посочи заместник до четвъртото тримесечие на следващата година.
Таварес ръководи Stellantis от създаването на компанията чрез сливането през 2021 г. между Fiat Chrysler Automobiles и PSA Groupe, където той беше председател на борда от 2014 г.
Дългогодишният автомобилен ветеран – протеже на бившия изпълнителен директор на Nissan Карлос Гон, беше хвален през последните години за това, че оглавява сливането и превръща Stellantis в един от най-печелившите автомобилни производители в света.
Но през тази година финансовите резултати на компанията са силно под очакванията на фона на лошото управление на пазара в САЩ - неговият основен генератор на пари, с липса на инвестиции в нови или актуализирани продукти, исторически високи цени и екстремни мерки за намаляване на разходите.
Компанията, която също притежава марки като Dodge, Fiat, Chrysler и Peugeot, понижи годишните си насоки през септември – месец преди автомобилният производител да отчете 27% спад в нетните приходи за третото тримесечие.
Съвсем наскоро компанията отчете приблизително 20% спад на глобалните автомобили, продадени през третото тримесечие на годишна база.
Търгуваните в САЩ акции на компанията са поевтинели с около 43% през 2024 г.
Таварес превърна намаляването на разходите в критична мисия за Stellantis, включително 8,4 милиарда евро съкращения от сливането.
Мерките за спестяване на разходи включват преструктуриране на веригата за доставки и операциите на компанията, както и намаляване на броя на служителите в САЩ и увеличаване на работата в страни с по-ниски разходи като Бразилия и Мексико.
Няколко настоящи и бивши ръководители на Stellantis по-рано описаха пред Си Ен Би Си съкращенията като изтощителни до степен на прекомерност и водещи до проблеми в САЩ.
Таварес отхвърли твърдението, че огромните усилия на компанията за намаляване на разходите са създали проблеми.
Stellantis е намалила броя на служителите си с 15,5%, или приблизително 47 500 служители, между декември 2019 г. и края на 2023 г., според публични документи. Допълнителни съкращения на работни места тази година, включващи хиляди работници в заводи в САЩ и Италия, навлякоха на компаниятагнева на синдикатите и в двете страни.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Xpress Factoring - нов финансов инструмент предлага решение за експресно оборотно финансиране и ликвидност
Финанси |Рюте: Пътят на Украйна към НАТО остава необратим
Свят |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |16-и Зелен и енергиен форум: Новите правила
16-и зелен и енергиен форум |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.