Италианската автомобилна индустрия се бори за оцеляване, твърди местно лоби

Италианската автомобилна индустрия се бори за оцеляване, твърди местно лоби

Италианската автомобилна индустрия е изправена пред екзистенциална заплаха, ако производителите, водени от Stellantis NV, не обърнат тенденцията на спад на производството в страната, според италианското автомобилно лоби, цитирано от Блумбърг.

Производството на пътнически превозни средства на Stellantis в Италия е спаднало с 41% през първите девет месеца на тази година, подхранвайки опасенията за потенциална загуба на работни места. Някои от работниците на компанията трябва да се очаква присъединят към протести в Рим в петък.

„Нашата автомобилна индустрия не може да оцелее, ако производствените обеми останат толкова ниски“, каза в интервю Роберто Вавасори, ръководител на италианската автомобилна асоциация Anfia и изпълнителен директор на доставчика на спирачки Brembo. „Много доставчици на автомобили в Италия са малки и също са изложени на риск”, добави той.

Stellantis, която притежава марките Fiat, Maserati и Alfa Romeo, е най-големият производител на автомобили в Италия със значителна преднина. Комапнията посочи спада в търсенето на електрически превозни средства, засилената конкуренция от страна на китайските производители и високите разходи за енергия като причини за затваряне на заводи като Mirafiori в Торино, който произвежда електрическия Fiat 500, в продължение на седмици.

Стремежът на главния изпълнителен директор Карлос Таварес да произвежда в страни с по-ниски разходи доведе до многократни сблъсъци с правителството на премиера Джорджа Мелони. Италианското производство на автомобили се очаква да спадне до около 500 хил. единици тази година от около 750 хил. през 2023 г., според оценки на синдикатите.

Някои синдикалисти от Франция и САЩ - ключов двигател на печалбата на Stellantis, се очаква да се присъединят към демонстрациите в петък в италианската столица.

„Нашите работни места се преместват в Мексико и темата е обща, поради което отивам в Рим“, каза Брандън Кембъл, представител на United Auto Workers, в четвъртък в интервю на автомобилното изложение в Париж. „Stellantis затваря фабрики навсякъде“, добави той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
Путин : Всички западни войски в Украйна ще бъдат легитимни цели за Москва
България е втора в ЕС по годишен растеж на икономиката през второто тримесечие