Властите в Калининград предлагат мерки срещу забраната за транзит през Литва
Властите на Калининградска област представиха на руското правителство и администрацията на президента проект за отговор на забраната на Литва за транзитно преминаване на стоки през нейна територия. Това съобщи губернаторът на областта Антон Алиханов пред „Ведомости“.
Според губернатора има няколко изхода от тази ситуация. Първият е чрез Външно министерство да постигнем промени в пакета от санкции, така че тези ограничения да отпаднат. Второто е въвеждането на нови плавателни съдове до линията, свързваща Калининградска област с основната територия на Русия, а също така и субсидиране на морските тарифи, за да не поскъпват продуктите, пояснява губернаторът.
Като трети вариант Алиханов е изготвил проект за ответни мерки на блокадата и го е внесъл в Министерски съвет и администрацията на президента. „Това са мерки от различно естество, нека ги обсъдим, ако необходимостта от приемането им е 100 процента. Но повтарям: имаме какво да отговорим икономически и то ще е много осезателно за Литва“, твърди Алиханов. Според ръководителя на региона забраната за транзит не важи за храни, но най-критична е забраната за транзит на цимент, тъй като без него регионът няма да може да строи училища или болници.
Прекъсванията в доставките му са започнали през пролетта, когато е имало недостиг в продължение на три седмици. По-късно обаче властите са сменили лизинговите компании, които притежават вагоните с цимента и така са подобрили доставките. „Тоест става въпрос за нормалното съществуване на повече от един милион души и икономиката на нашия регион. Разбира се, това са изключително неприятелски стъпки и тези проблеми трябва да бъдат отстранени в близко бъдеще“, подчерта Алиханов. „Продължава да се твърди, че това не е блокада на региона. Може би това не е блокада в пълния смисъл на думата, но когато ви е забранен вносът на строителни материали и морски превоз и поради това всичко става много по-скъпо - тогава това, разбира се, е блокада“, казва Алиханов.
Като цяло властите в региона вече са възстановили логистиката, но има проблем с тарифите за превоз на стоки по море. Миналата седмица на среща с първия вицепремиер на Русия Андрей Белоусов беше обсъден въпросът за субсидиране на фериботната линия, тъй като такъв транспорт е по-скъп. „Всъщност ние искаме тарифата за морски транспорт да бъде равна на тарифите за железопътни превози“, обясни Алиханов, като отбеляза, че транспортът ще бъде нерентабилен за компаниите, ако тарифите останат на същото ниво като тарифите на съществуващите фериботи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Силна магнитна буря може да доведе до появата на сияние над България
Любопитно |За първи път: Съд в Гърция наложи 1,7 млн. евро глоба за жестокост към животни
Свят |Подводницата на бъдещето: Невидима за радарите и готова за тайна война под вълните
Технологии |Започва дарителската кампания на програмата „Избери, за да помогнеш“ на ОББ
Общество | Advertorial |Киберсигурността не е разход, а стратегическа инвестиция
Технологии |Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
Мениджър на годината 2025 |Специалистът Моуриньо остави 747 000 евро сметка за хотел при напускането на „Фенербахче“
Спорт |Германия ще предостави допълнителни 40 млн. евро зимна помощ на Украйна
Свят |Международен екип от учени откри на границата между Албания и Гърция най-голямата паяжина в света
Наука и Здраве |Има ли връзка между успеха и щастието?
Техники за успех |Прокурор поиска над 2000 години затвор за кмета на Истанбул
Политика |Дъждовете спират, идват няколко слънчеви дни
Общество |На днешната дата, 12 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |ADVERTORIAL
Започва дарителската кампания на програмата „Избери, за да помогнеш“ на ОББ
Университетът на професионалния живот: Как Нестле изгражда култура, в която растежът е ежедневие
Коментари
Няма въведени кометари.