Автомобилният производител, който „краде“ клиенти на Tesla

Производителят на електромобили Lucid Motors вижда светлина в края на тунела, като причината може да са бившите купувачи на Tesla.
Вторият модел на базираната в Калифорния компания – Gravity SUV, вече е в продажба, като доставките до по-широк кръг клиенти започват през април.
Временният главен изпълнителен директор Марк Винтерхоф посочи, че има нови купувачи, които идват както за SUV Gravity, така и за седана Air, защото клиентите търсят алтернатива на Tesla.
„Определено“, каза Уинтъроф, когато беше попитан дали повече собственици на Tesla заменят своите превозни средства за Lucid EV. YahooFinance разговаря с Уинтъроф след събитие, посветено на Gravity, в шоурума на компанията в Ню Йорк.
„Купувачите на Tesla винаги са били източник на продажби за нас, защото вече са свикнали да използват електрически задвижвания и търсят възможност да имат нещо друго, нещо по-добро“, каза той. „И сега, с последните промени, очевидно от началото на годината, виждаме ясен прилив на интерес към Lucid от страна на купувачите на Tesla, защото те търсят друга опция“, добави Уинтъроф.
Той намекна и за проблемите, с които Tesla се сблъсква напоследък. В допълнение към по-бавните от очакваното нови продажби на Model Y, сериозната подкрепа на главния изпълнителен директор Илон Мъск за президента на САЩ Доналд Тръмп и ролята му в Департамента за правителствена ефективност (DOGE) на Белия дом също имат своята цена – отчуждението на клиентската база на Tesla.
Уинтъроф каза, че някои клиенти са заменили Tesla Model 3s за луксозния Air седан на Lucid, който в някои случаи струва два пъти повече.
Gravity може да има още по-силен пазарен ефект, тъй като седанът Air винаги е бил разглеждан като нишов продукт, а не като масов автомобил.
"Американците искат да имат SUV. Това е типичната американска кола, с размерите на пикап. Това е много по-голям адресируем пазар за нас и следователно има много по-голямо търсене", каза Уинтъроф за Gravity.
Ако всичко върви добре, Lucid се стреми да произведе 20 000 превозни средства до края на годината и дори на това ниво Уинтъроф очаква Gravity да бъде ограничено по-скоро в предлагането, отколкото в търсенето.
Макар че Уинтъроф оптимист, трябва да се отбележи, че най-евтината версия на Gravity ще се продава на цена от доста солидни $79 900, точно под тавана на цената за федералния данъчен кредит за EV.
Това, което също ще повлияе на продажбите, е конкуренцията от автомобили подобни на Model X на Tesla – модели на Cadillac, като Vistiq и Escalade IQ; и дори хибридни модели и такива с двигатели с вътрешно горене от немските луксозни марки BMW, Audi и Mercedes.
Lucid има един трик в ръкава си в сравнение с чуждестранните конкуренти: всичките му превозни средства се произвеждат в Аризона и по този начин са имунизирани срещу митата от 25% на президента Тръмп върху чуждестранни автомобили.
И това не важи само за колите – ключовите компоненти на задвижването също се произвеждат в САЩ, дори ако някои части като клетките за батерии се внасят от другаде.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Започнаха снимките на третия сезон на "Домът на дракона"
Любопитно |Шефът на BlackRock предлага изменение на класическа инвестиционна формула
Финанси |Военен концерн разработва за Пентагона система за зареждане с гориво на сателити в космоса
Компании |Великобритания иска разрешение за транзитно преминаване и краткосрочно пребиваване от всички в ЕС
Свят |Възможно ли е скоро да ни преглеждат AI лекари?
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 април. Международен ден на детската книга
На днешната дата |Почина холивудската звезда Вал Килмър
Свят |Първият F-16 каца днес на летище Граф Игнатиево
Политика |Как да станете „Мениджър на годината“? Формулата за успех
Мениджмънт |Интегрирана здравна грижа от Хейлан
Наука и Здраве | Advertorial |Американски сенатор изнесе 24-часова реч срещу Тръмп
Политика |Как преминаха дебатите по първия вот на недоверие към кабинета "Желязков" (допълнена)
Политика |Цитат на деня
Цитат на деня |

Коментари
Няма въведени кометари.