CATL: До 2028 г. половината от тежкотоварните камиони в Китай може да са електрически

CATL прогнозира рязък ръст на електрическите тежкотоварни камиони в Китай до 2028 г., което може значително да промени енергийния пазар и сектора на товарните превози.
До половината от всички продажби на тежкотоварни камиони в Китай може да бъдат електрически превозни средства до 2028 г. в сравнение с едва 10% през 2024 г. Това заяви Зенг Юкун, председател на най-големия китайски производител на батерии CATL, цитиран от шанхайския сайт Jiemian.
Прогнозата е направена по време на представяне на нови батерии, които са специално проектирани за нуждите на товарния транспорт. Според CATL подобно развитие ще доведе до допълнително намаляване на търсенето на дизел и други горива в сектора, който вече усеща натиск от растящото присъствие на камиони с втечнен природен газ (LNG).
Мегапроект
CATL обяви, че вече е пуснала в експлоатация своята първа база в Северен Китай, разположена в провинция Шандун. Съоръжението разполага с производствен капацитет от 60 гигаватчаса и ще обслужва както нуждите на електрически превозни средства, така и системи за съхранение на енергия.
Предстои разширяване на базата с още две фази, което ще оформи регионален клъстер за литиево-йонни батерии на стойност милиарди юани, съобщиха от компанията в профила си в социалната мрежа WeChat.
Шандун – нов център
Местното правителство в Шандун има амбицията да изгради до края на 2025 г. батерийна индустрия на стойност 100 милиарда юана (14 млрд. долара). Планът включва пълната верига на производство – от електродни материали и електролити до сглобяване на батерийни клетки.
Глобални последици
Ускореният преход към електрически тежкотоварни превозни средства в Китай — най-големият пазар за камиони в света — би могъл да преобърне глобалните енергийни и транспортни тенденции, като ограничи емисиите от сектора и пренасочи фокуса към батерийни технологии, в които CATL е лидер.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.