Dacia предизвиква китайските производители на електрически автомобили

Нискобюджетната марка Dacia в понеделник представи прототип на електрически мини автомобил, който може да струва по-малко от 15 000 евро (17 625 долара), като по този начин потенциално предоставя конкурентна алтернатива на евтините китайски електрически превозни средства.
Концепцията "Hipster“, която може да влезе в производство, ако Европейският съюз се съгласи да създаде нова категория малки автомобили, е миниатюрна - само 3 метра дълга и тежи по-малко от 800 кг, пише Ройтерс. Най-малката кола на пазара в Европа днес, градският автомобил T03 на марката Leapmotor, е с 62 см по-дълъг.
Hipster е „концепция за смелата визия на Dacia за локална, достъпна и ежедневна мобилност“, каза главният изпълнителен директор на Dacia Катрин Адт, която наскоро се премести от Mercedes-Benz. „Ако се появи възможност за масово производство, ние сме готови.“
Максималната скорост на автомобила с три врати Hipster ще бъде около 90 км в час и ще има пробег от 150 км. Dacia също така е опростила Hipster, за да намали разходите: той има платнени седалки, минимално количество електроника, ръчни прозорци и ремъци за отваряне на вратите вместо дръжки. Може да се предлага в един цвят, като сиво-синия на прототипа.
Renault и Stellantis оглавиха кампания за нова категория малки автомобили в ЕС - вдъхновена от японските Kei Cars - която ще се предлага с по-малко задължителни характеристики от големите автомобили, особено по отношение на безопасността. Поддръжниците твърдят, че градският автомобил може да се справи без много от тези компоненти, като същевременно остане безопасен, и че това е единственият начин за значително намаляване на теглото и цената.
Dacia изчислява, че средната цена на новите автомобили се е повишила с 63% между 2001 и 2020 г. и че европейските купувачи се нуждаят от по-достъпни модели. Но новата категория малки автомобили, за която се водят преговори, вероятно ще бъде свързана с условия.
„Регламентите със сигурност ще изискват автомобилът да се произвежда в Европа“, каза пред Ройтерс Дейвид Дюран, директор по дизайна на марката Dacia. „Трябва също така да разработим индустриалния модел, който е свързан с него.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.