Двойно повече електромобили регистрирани у нас през 2022 г.
Двоен ръст на регистрираните електромобили в България през 2022 г. - това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), оповестестени днес. Така през миналата година регистрациите на нови акумулаторни електрически превозни средства у нас скачат до 1002, при 433 през 2021 г.
Продажбите на хибридни електрически модели също са се увеличили, достигайки 713 броя от 662 през 2021 г.
Новите Plug-in хибриди са с най-нисък нисък дял от новите продажби, със 141 реализирани броя през миналата година спрямо 117 през 2021 г. През последното тримесечие на 2022 г. са регистрирани общо 325 нови акумулаторни електрически превозни средства, докато през същото тримесечие на 2021 г. те са били 190. Същевременно на родния пазар са реализирани 154 броя хибридни електрически модела (HEV), при 169 през същия период година по-рано.Продажбите на нови Plug-in хибриди (PHEV) са били 40, при 27 броя година по-рано, сочат още данните на ACEA.
Продажбите на нови електрически автомобили поставиха нов рекорд по пазарен дял в Европейския съюз през 2022 г. Регистрираните за първи път електрически превозни средства работещи изцяло на батерии (BEV) се движат нагоре, въпреки общия спад на автомобилния пазар в ЕС, и през миналата година са представлявали 12,1 на сто от всички продажби на нови автомобили, или с 3 процентни пункта повече спрямо 2021 г.
Миналата година е била силна и за продажбите на хибридни автомобили, които са заели пазарен дял от 22,6 на сто от общите продажби на автомобили. Така хибридите са станали вторите най-продавани автомобили, след бензиновите модели, през 2022 г., измествайки от второто място дизеловите си конкуренти, показва статистиката, цитирана от БТА.
Колите, задвижвани от бензинови и дизелови агрегати, продължават да губят позиции. Въпреки това, взети заедно, продажбите им все още представляват повече от половината от всички автомобилни продажби в ЕС през 2022 г.
Продажбите на бензинови автомобили са отбелязали увеличение с 4,1 на сто през четвъртото тримесечие на 2022 г. на годишна основа. Четирите основни европейски пазара допринесоха за това подобрение, а най-солидни ръстовете имаха Италия (+17,4 на сто) и Франция (+3,5 на сто). Въпреки това пазарният дял на автомобилите, задвижвани от бензин, е спаднал до 32,5 на сто през четвъртото тримесечие в сравнение с 35,5 на сто през същия период на 2021 г.
Продажбите на дизелови модели в Евросъюза са отбелязали лек спад през последното тримесечие на миналата година на годишна база - с 0,4 на сто, докато пазарният му дял е спаднал до 14,4 на сто от 16,4 на сто през същото тримесечие година по-рано. В резултат на това продажбите на нови дизелови автомобили през цялата 2022 г. са намалели с 19,7 на сто до 1,5 милиона единици, при пазарен дял от 16,4 на сто, или с 3,1 процентни пункта по-малко от делът им през 2021 г.
През четвъртото тримесечие на 2022 г. спрямо същия период на 2021 г. регистрациите на нови акумулаторни електромобили в ЕС са се увеличили с 31,6 на сто до 406 890 единици, тъй като повечето от пазарите в региона са отбелязали растеж. Германия е лидер по продажби със 198 293 реализирани единици и увеличение от 66,1 на сто, следвана от Франция, която е отбелязала ръст с 12,6 на сто до 62 155 единици.
След слабото трето тримесечие продажбите на хибридни автомобили в ЕС отбелязаха силен ръст (+29,5 на сто) през последното тримесечие на 2022 г., подкрепен от скок с 73,5 на сто при продажбите в Германия, която сама представлява повече от половината от новите регистрации в ЕС при тази категория. Като цяло това помогна продажбите за цялата година да нараснат с 1,2 на сто.
За същия период продажбите на хибридни превозни средства са възлизали на 545 316 единици, като в сравнение със същия период на 2021 г. са били нагоре с 22,2 на сто. Това доведе до общо увеличение на продажбите на хибриди с 8,6 на сто през цялата година и пазарен дял от 22,6 на сто.
Автомобилите, задвижвани на природен газ (NGV) значително са намалели през последните три месеца на миналата година, с 56,6 на сто спрямо година по-рано. Причината е, че продажбите в Италия , която е най-големият пазар в региона за този тип автомобили– се сринаха със 71,3 на сто. Автомобилите, задвижвани с пропан-бутан, от друга страна, са се увееличили с 16,7 на сто за същия период.
Превозните средства с алтернативно задвижване (изцяло електрически и хибридни модели) са представлявали над половината (53,1 на сто) от автомобилния пазар в ЕС през последното тримесечие на миналата годината, с общо над 1,3 милиона регистрирани коли. На тримесечна база, това е първият път, когато делът на алтернативно задвижваните автомобили надминава традиционните бензинови и дизелови модели, показва още статистиката.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.