ЕК намали до 9% планираната тарифа за електромобилите Tesla, произведени в Китай
Европейската комисия(EК) намали предложената от нея тарифа за внос на автомобили Tesla произведени в Китай, и заяви, че някои китайски фирми в съвместни предприятия с производители на автомобили от ЕС могат да получат по-ниски планирани наказателни мита върху произведените в Китай електрически превозни средства, предаде Ройтерс.
В най-мащабното разследване на Европейския съюз за предполагаеми китайски субсидии Комисията публикува проект на окончателни заключения от своето антисубсидийно разследване, което предизвика заплахи за ответни мерки от страна на Пекин.
ЕК определи нова намалена ставка от 9% за Tesla, която е по-ниска от посочената през юли ставка от 20,8%. Според Комисията Tesla е поискала преизчисляване на ставката си въз основа на конкретните субсидии, които компанията е получила. Във вторник изпълнителният орган на ЕС заяви, че все още смята, че китайското производство на електромобили се е възползвало от обширни субсидии и предложи окончателни мита в размер до 36,3 %. Това е малко по-ниско от максималното временно мито от 37,6 %, което Комисията определи през юли за дружества, които не са сътрудничили на антисубсидийното разследване на ЕС.
Комисията, която контролира търговската политика на блока, твърди, че мярката е необходима, за да се противодейства на несправедливите според нея субсидии.
Във вторник тя заяви, че трите дружества, включени в извадката, ще получат малко по-ниски временни мита. За китайския гигант в производството на електромобили BYD , тя заяви, че ставката е 17,0 %, за Geely - 19,3 %, а за SAIC - 36,3 %.
През юли Комисията определи временни мита в размер между 17,4 % и 37,6 % в допълнение към стандартното 10 % мито на ЕС върху вноса на автомобили. За BYD допълнителната ставка беше 17,4 %, за Geely - 19,9 %, а за SAIC - 37,6 %.
Tesla е сред компаниите, които сътрудничат на разследването на ЕС, припомня Ройтерс. Комисията заяви, че е провела разследване, включително е изпратила екип в заводите на Tesla в Китай, за да провери какви субсидии е получила фирмата. Служител на Комисията заяви, че Брюксел е стигнал до заключението, че Tesla получава по-малко субсидии от Китай в сравнение с китайските производители на електромобили, които Брюксел е разследвал.
Тарифите са в допълнение към стандартното 10% мито на ЕС върху вноса на автомобили.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |Над 450 милиона килограма тикви изгниват по сметищата в САЩ всяка година след Хелоуин
Любопитно |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.