Осем от ЕС искат отлагане на Евро7, сред тях и България

Осем от ЕС искат отлагане на Евро7, сред тях и България

Осем страни от ЕС настояват за отлагане или намаляване на тежестта на изискванията след въвеждането на новия евростатдарт за вредните емисии, отделяни от автомобили Евро 7. Документът за отлагане на евростандарта, който трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г., е подписан от България, Италия, Франция, Чехия и Словакия, Германия, Полша и Унгария, а днес се очаква на министерска среща в Брюксел държавите от ЕС да гласуват позицията си относно планирания нов стандарт за емисии. Новите правила се основават на предложение на Европейската комисия за по-стриктно регулиране на емисиите на замърсители от превозни средства. Държавите, които възразяват са представили на Европейската комисия съвместен неофициален документ, в който се аргументират с това, че новите правила са нереалистични.

Евро 7, който би трябвало да бъде въведен от 1 юли 2025 г., е най-строгият стандарт досега. Той взима най-ниските ограничения, наблюдавани в "Евро 6", и ги прилага за всички нови бензинови и дизелови автомобили. Всички нови возила, продавани от 2025 г., ще трябва да отделят не повече от 60 мгр азотни оксиди, за да отговарят на изисквнанията на евростандартите.

Дори и след гласуването на министерската среща в Брюксел днес новият стандарт Евро 7 все още няма да е напълно договорен. Европейският парламент също участва в законодателството и ще трябва да се намери компромис между исканията на парламента и държавите от ЕС.

Междувременно стана ясно, че в ЕС се обмисля и въвеждането на допълнителна категория - В+ - за водачи на високопроходими автомобили (SUV), чийто брой постоянно нараства, съобщават медии в Белгия. Уточнява се, че ръководителят на преговорите между институциите на ЕС от страна на Европейския парламент Карима Дали предлага тази подкатегория водачи да бъде необходима за управлението на превозни средства с общо тегло над 1800 килограма.

Белгийските медии, цитирани от БТА отбелязват, че ако подобна промяна бъде възприета, тя би засегнала и някои електромобили заради тежестта на техните батерии. Според Дали е необходимо категория B+ да се придобива от водачи, които поне две години са притежавали категория В и са на възраст поне 21 години.

Карима Дали предлага също максималната скорост на движение на моторните превозни средства в ЕС да бъде 130 км/ч. (90 км/ч. за младите водачи), както и да се въведе уеднаквена шофьорска книжка с точки, които да се отнемат при нарушение. Допълва се, че преговорите по тези въпроси са свързани с предложението на Европейската комисия, представено по-рано тази година, което предвижда бъдещи промени в европейските свидетелства за правоуправление.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Тръмп може да се позове на закон за извънредно положение, за да изпрати армията в американски градове
Пореден случай: Бившият директор на руското издателство "Правда" загина след падане от прозорец
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Времето: Предупреждения от първа, втора и трета степен за обилни валежи в 23 области
Великобритания се отказа да съди заподозрени за китайски шпиони в името на добрите отношения с Пекин
Какво всъщност е AI - заплаха, технологична революция, пазарен балон или просто бизнес?