Ford ще съкрати 1000 работни места в германския си завод за електромобили в Кьолн
 
                      Американският автомобилен производител Ford ще съкрати до 1000 работни места в завода си за производство на електромобили в германския град Кьолн заради слабото търсене, съобщи компанията в изявление, пише БТА.
"Търсенето на електрически автомобили в Европа остава доста под прогнозите за индустрията", пише в изявлението.
"Следствие на това Ford ще премине към режим на работа от една смяна от януари 2026 г., което ще доведе до загуба на работни места", допълва американският производител.
Ford обяви, че ще предложи финансово обезщетение при съкращаването на засегнатите работни места във фабриката си в Кьолн.
Американският автомобилен производител е в процес на болезнено преструктуриране в Германия, което засяга хиляди работни места, включително в завода в Кьолн, както и фабриката в град Саарлуис, провинция Саарланд, след като автомобилният концерн реши да прехвърли производството на електромобили във Валенсия.
Това се случва по-малко от година след като Ford обяви плановете си за намаляване на разходите. Тези планове, обявени през 2024 г., предвиждат до края на 2027 г. съкращаването на 2900 работни места в администрацията, развойната дейност и производството.
Плановете на американския производител доведоха до историческа първа стачка на работниците на Ford в Кьолн през май, което доведе до застой на производството, след като най-големият профсъюз в Германия - IG Metall се противопоставя на планираните съкращения на работни места.
През юли Ford постигна споразумение с представители на IG Metall в завода си в Германия, с което предотвратява спор относно планирани съкращения на работни места.
Профсъюзът IG Metall, един от най-мощните синдикати в Германия, който представлява работниците в цялата промишлена индустрия, остро разкритикува днешното съобщение, заявявайки, че то е увеличило несигурността сред работната сила в Кьолн относно бъдещето на завода.
"Това е още един удар за фабриката в Кьолн - преминаването от двусменно към едносменно производство е лоша новина, тъй като ще увеличи допълнително натиска върху разходите", заяви говорителят на синдиката Дейвид Лудке.
Продажбите на електромобили са доста под очакванията, въпреки инвестициите в размер на почти 2 милиарда евро.
Според официални данни, моделите на Ford са представлявали само 3,5 на сто от новорегистрираните автомобили в Германия миналата година спрямо 5 на сто през 2022 г. Въпреки това от началото на годината пазарният дял на компанията в Германия се е увеличил от около 3 на 4,5 на сто.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Истински късмет: Рибар, търсещ червеи, се натъкна на монети от Средновековието
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |Популярният инвеститор Майкъл Бъри предупреди за балони на пазарите
Финанси |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Коледните бонуси в Словения стават задължителни
ЕС |Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
Общество |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |Българите плащат двойно по-ниски сметки за ток от средното за ЕС
Енергетика |В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Любопитно |Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Икономика |Печалбата на банките у нас нараства с близо 4 на сто на годишна база
Финанси |Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |ADVERTORIAL
 
						Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
 
						Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
 
						Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
 
                          
   	                      
   	                     
                          
   	                      
   	                     
                 
                			   
              	 
                         
                           
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
	                       
                               
                               
                               
                               
                           
                               
                              
Коментари
Няма въведени кометари.