Изпълнителният директор на Volkswagen обещава съкращения на разходите и нова стратегия за Китай

Изпълнителният директор на Volkswagen обещава съкращения на разходите и нова стратегия за Китай

Главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Оливър Блуме обеща да продължи да съкращава разходите, тъй като германският автомобилен производител начертава нов курс за Китай, където е изправен пред по-слабо търсене и значимост, пише Блумбърг.

Блуме се появи в университета Тонгджи в Шанхай във вторник, за да отбележи 40-ата годишнина от присъствието на VW в страната. Той каза на група студенти, че автомобилният производител ще продължи напред със своята стратегия „в Китай, за Китай“, която дава приоритет на местните технологии и конкурентоспособността на разходите.

„Тази година беше година на много предизвикателства за групата Volkswagen. Нашият план е да пуснем повече от 30 нови модела на нашите пазари до 2030 г. Ще използваме силно продуктово портфолио, за да позволим на нашите клиенти да видят отново чара на марката Volkswagen“, заяви той.

Свръхконкурентният пазар на автомобили в Китай и бързият преход към електрически превозни средства хванаха чуждестранни производители на автомобили като VW и General Motors Co до голяма степен неподготвени. Възходът на местни шампиони като BYD Co. и продължаващата ценова война бележат края на годините на стабилни продажби и печалби, на които традиционните производителите се радваха в Китай. На други места забавянето на търсенето принуждава VW да обмисли затварянето на фабрики на родния си пазар в Германия за първи път.

Чрез VW China Technology Co. – подразделението, изцяло притежавано от VW и базирано в провинция Анхуей, групата се стреми да разработи компактна автомобилна платформа за китайския пазар, която струва 40% по-малко, каза Блуме. VW също се надява да ускори времето, необходимо на новите продукти да излизат на пазара с 30% от 2026 г.

„Осъзнахме, че на такъв чувствителен към цените пазар като Китай трябва да намалим разходите. Това представлява голямо предизвикателство за нашето развитие на инженерните технологии, както и за производството“, каза той.

Чрез инвестициите на VW и партньорствата с компании като производителя на батерии Gotion High-Tech Co., фирмата за решения за автономно шофиране Horizon Robotics Inc. и производителя на електромобили Xpeng Inc., групата може да поднови своите платформи за автомобили и по-бързо и по-ефективно, добави Блуме.

Автомобилният производител миналия месец поднови договора си за съвместно предприятие с държавния производител SAIC Motor Corp. и Блуме каза, че очаква с нетърпение новото начало. VW ще стане по-пъргав и ще се обърне към по-нови задвижващи системи, които са популярни сред китайските потребители, включително плъгин хибриди и електромобили с удължен пробег, като и двата се захранват от батерии и конвенционални двигатели с вътрешно горене.

Китай остава ключов пазар за VW и групата има за цел да генерира 3 млрд. евро  оперативна печалба там до 2030 г., както и да запази позицията си на номер 1 чуждестранна автомобилна марка, отбеляза Блуме.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията