Китайски производители сглобяват автомобили в руски заводи, освободени от западни конкуренти

 Китайски производители сглобяват автомобили в руски заводи, освободени от западни конкуренти

Китайският автомобилен производител Chery започна да сглобява автомобили в Русия за продажба в страната в три завода, освободени от западни конкуренти, включително Volkswagen и Mercedes, съобщи Ройтерс.

Китайските производители на автомобили са завзели повече от половината от руския автомобилен пазар по отношение на продажбите, след като повечето западни партньори напуснаха страната след нахлуването на Москва в Украйна през февруари 2022 г.

Сега те разширяват обхвата си, за да отговарят и за по-голяма част от вътрешното производство на Русия, което показва как Пекин играе по-влиятелна роля в променящия се производствен пейзаж и икономика на Русия след инвазията в Украйна.

В допълнение към вноса на готови автомобили в Русия, Chery, която съставлява почти една пета от продажбите на леки автомобили в Русия, внася почти готови автомобили и завършва сглобяването им в три руски завода, твърдят източници. Най-големият износител на автомобили в Китай вероятно залага на голямото търсене в страната, тъй като вътрешният пазар на Русия се бори с ограничено производство и недостатъчно използвани производствени мощности, смятат източниците на Ройтерс.

В писмено изявление Chery заяви, че снабдява руския пазар с леки автомобили, но не планира да строи или купува собствени заводи там.

Досега не е съобщавано за започването на производството в трите завода на Chery и за стартирането на продажбите на моделите, които се сглобяват там.
Русия повишава таксите за внос на автомобили, което може да насърчи чуждестранните производители на автомобили да локализират производството.
Плановете за глобална експанзия на Chery предвиждат компанията да навлезе на повече от 60 нови пазара през следващите три години, заяви през юли вицепрезидентът на компанията  Шон Сю.

След решението на Европейския съюз да потвърди тарифите за внос на електромобили, произведени в Китай, електромобилите на Chery, произведени в Китай, ще бъдат обложени с допълнително мито.

Плановете на Chery да произвежда някои модели в Русия са получили одобрение за съответствие със стандартите за безопасност, показват руски документи от февруари до август, прегледани от Ройтерс.

Нов модел 

В заводите, които някога са били собственост на Volkswagen, Mercedes-Benz и Nissan, от производствената линия слизат моделите Tiggo SUV и Exeed на Chery, под надзора на новите руски собственици на заводите, съобщиха за Ройтерс автомобилни дилъри и  запознати с въпроса. В автомобилния завод в Санкт Петербург, продаден от японската компания Nissan на руската държава в края на 2022 г., Tiggo 7 се ребрандира като Xcite X-Cross 7, казва един от хората пред Ройтерс.

ГXcite спечели наградата за „най-добра нова марка“ в Русия на церемония по връчване на награди за SUV в края на септември. При стартирането на производството през януари заводът заяви, че работи с неназован „международен партньор“. От май до септември той е продал 3447 автомобила.
Ребрандирането на китайски автомобил като руски отразява подхода, възприет с модела Moskvich от съветската епоха, който беше възроден в бившия завод на Renault в Москва през 2022 г.

Moskvich е ребрандиран компактен кросоувър, произведен от китайската компания JAC, твърдят източниците по това време, а оборудването на JAC, изложено на премиерата в края на 2022 г., показва, че това е JAC.

Chery и Русия се стремят да сведат до минимум публичността на производството в Русия, каза един от източниците. Сътрудничеството на Китай с Русия вече привлече вниманието на Запада, който се опитва да ограничи усилията, които могат да помогнат на Русия да преследва инвазията си в Украйна.

Действията на компанията в Русия са напълно отделени от плановете ѝ за разширяване в Европа, заяви пред Ройтерс говорител на европейската централа на Chery във Франкфурт. Министерството на промишлеността и търговията на Русия не отговори на запитването за коментар.

Окончателно сглобяване

В Калуга, на два часа южно от Москва, автомобилният дилър AGR Automotive сглобява кросоувърите Tiggo на Chery в малки количества в завод с годишен капацитет от 225 000 автомобила, съобщиха трима от петимата запознати.

Михаил Погонов, мениджър на марката за нови автомобили Chery в дилърството на ASC Group близо до Москва, заяви, че в Калуга вече се сглобяват модели на Chery, по-специално кросоувъри Tiggo, които се контролират от инженери на Chery.
В шоурума с изложени модели Tiggo 7. Погонов заяви пред Ройтерс, че е продал 142 автомобила Chery през септември, което е повече от два пъти повече от общия брой през октомври 2023 г.

„Ръстът на продажбите вече е повече от 100%“, казва Погонов. Chery, заедно с марките, които притежава, като Exeed и Omoda, почти четирикратно увеличава продажбите си на нови автомобили до малко над 200 000 автомобила в Русия през 2023 г. в сравнение с 2022 г., по данни на руската аналитична агенция Автостат. Тя вече е надхвърлила тази цифра през 2024 г., според данните на Автостат.„

Заместник-губернаторът на региона Владимир Попов заяви през август, че заводът в Калуга, който не работи почти две години, докато бившият му собственик Volkswagen преговаряше за напускане, ще произведе 27 000 автомобила тази година.

Според един от източниците експортната стратегия на Chery е известна като „полусглобена“ (SKD), като моделите Tiggo пристигат в завода в Калуга почти напълно сглобени. Chery плаща на собствениците на завода такса за довършване на сглобяването в него.

В Есипово, Московска област, друг завод произвежда Exeed VX, средно голям луксозен кросоувър на Chery, според двама автомобилни дилъри. Вестник „Комерсант“ пръв съобщи за плановете за производство на Exeed в завода, припомня Ройтерс.
Заводът, продаден от Mercedes-Benz на автомобилния дилър Avtodom през април 2023 г., има капацитет от 25 000 автомобила годишно. Mercedes-Benz заяви, че Avtodom отговаря за дейността на завода от април 2023 г. насам.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ