Продажбите на китайски автомобили падат за пети пореден месец
Продажбите на пътнически превозни средства в Китай паднаха през август за пети пореден месец, показват данни на индустрията, въпреки че продажбите на изцяло електрически и plug-in хибридни модели са нараснали, подпомогнати от субсидиите за шофьори, търгуващи с по-замърсяващи превозни средства, предаде Ройтерс.
Продажбите са намалели с 1,1% спрямо същия месец на предходната година до 1,92 милиона автомобила, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). Това в сравнение със спад от 3,1% през юли.
Продажбите на нови енергийни превозни средства (NEV) обаче скочиха с 43,2% и представляват рекордните 53,5% от общите продажби на автомобили, тъй като местният EV шампион BYD, постави рекорд по продажби и американският съперник Teslaимаше най-добрия месец за 2024 г.
Износът на автомобили се е увеличил с 24% след ръст от 20% през юли. Цифрите отразяват намаляващото доверие на потребителите, като покупките за първи път на автомобил изостават от тези за замяна, каза асоциацията миналата седмица. Шофьорите имат право на парична субсидия от до 20 000 юана (2 823 долара), когато заменят бензинови автомобили за с NEV, докато тези, които заменят бензинови автомобили за алтернативи с по-малки двигатели, имат право на до 15 000 юана. В съответствие с намаляването на потребителските разходи, местните EV големи производители Nio и Xpeng, пуснаха марки на по-ниски цени по-рано тази година. Въпреки скорошните спадове, продажбите на автомобили са нараснали с 1,6% през първите осем месеца на 2024 г., показват данните на CPCA. Над 80% от кандидатите за субсидии за размяна са избрали да закупят NEV“, каза генералният секретар на CPCA Цуи Донгшу. Очаквайки устойчив попътен вятър от правителствените стимули особено върху продажбите на NEV, Цуи каза, че очаква продажбите за цялата година да останат на положителна територия.
Продажбите на NEV се очаква да бъдат близо 50% от продажбите на вътрешни автомобили тази година, преди да премине този етап през 2025 г., добави Цуи Донгшу.
Нарастващите продажби на електромобили и plug-in хибриди едва ли помогнаха с предизвикателствата пред представителствата, които се борят с падането на цените. Повече от половината дилъри са претърпели загуба през януари-юни, като съотношението е нараснало със 7,3 процентни пункта спрямо предходната година, показват данни на Китайската асоциация на автомобилните дилъри.
Губещият China Grand Automotive Services, вторият по големина дилърски център, беше отстранен от борсата в Шанхай през август, след като акциите му се търгуваха под номиналната стойност в продължение на 20 последователни дни.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.