„Лада" спря производство

Автомобилите „Лада“ са символ на самоувереността на Русия, откакто започнаха да слизат от конвейерите по време на Студената война.
Заводите на фирмата спряха работа в сряда, след като западните санкции лишаха нейната компанията майка „АвтоВАЗ“от нужните компоненти и доставки за произвеждане на коли, пише „Уолстрийт джърнъл“, позовавайки се на запознати източници.
Затварянето на заводите отразява щетите, които руската икономика започва да понася от санкциите, които Западът наложи на Москва, след като руският президент Владимир Путин реши да нахлуе в Украйна. Изключването на някои руски банки от системата за междубанкови плащания Swift направи по-трудно за руските компании да осъществяват сделки с външни доставчици. Пътищата за доставки, особено през Украйна, са затворени и поевтиняването на рублата оскъпи чуждестранните доставки.
В миналото подобно спиране на работата беше немислимо. През съветските времена „АвтоВАЗ“ издига гигантска фабрика на брега на река Волга, способна да поддържа домашна верига за доставки.
Днес обаче „АвтоВАЗ“ е собственост на френския автомобилен производител Renault SA, а заводът в град Толиати разчита на фабрика на Renault в Румъния за компоненти. Повече от 20% от частите на „АвтоВАЗ“ се доставят от чужбина.
„Ако търговията спре, „АвтоВАЗ“ спира“, каза бивш член на борда на „АвтоВАЗ“. „Путин знае, че не може да се справи сам“, добави той. Ще отнеме месеци или дори години, за да започне отново производството без подкрепата на Renault, добави бившият член на борда.
Говорител на „АвтоВАЗ“ каза, че компанията планира да спре заводите си поне до 11 март поради глобалния недостиг на чипове, който засегна производителите на автомобили по целия свят. Той отказа да коментира санкциите.
Работниците, които не желаят да използват дните на отпуската си, ще получават част от месечния си доход, докато заводът не работи, каза говорителят. Служителите, работещи в производството и дистрибуцията на резервни части, както и в обслужването на клиенти, ще спазват пълен работен график през този период. Говорителят добави, че компанията полага всички усилия да възобнови производството възможно най-скоро в завода в Толиати и друга фабрика в Ижевск, на около 1100 километра източно от Москва.
Русия е изправена пред недостиг на нови автомобили, ако производителите като „АвтоВАЗ“ останат парализирани. „Лада“ е единствената домашна марка в Русия със значителен пазарен дял, като през миналата година тя е отговаряла з 21% от продажбите на автомобили в Русия. Много чуждестранни производители на автомобили спряха производството на превозни средства в руските. Страната има около 46 милиона леки коли, които са средно на около 15 години, коментира Томас Бесон, анализатор в брокерската фирма Kepler Cheuvreux.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цвете от пустинята Атакама в Чили може да крие ключа към устойчиви на суша култури
Любопитно |Испания залага на имиграцията за облекчаване на недостига на работна ръка
Свят |ЕК ни дава на съд за непълно въвеждане на правилата за командированите водачи
ЕС |Goldman Sachs: Твърде рано е да се тревожим за балон в BigTech
Финанси |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Удар по сериалите: Турция задържа 19 популярни актьори и певци по дело за наркотици
Свят |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Общество |От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
България |Островът Ташироджима: Царството на котките
Любопитно |Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
Финанси | Коментари |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.