Навлизането на роботакситата в Китай разпалва страховете от загуба на работа сред шофьорите

Навлизането на роботакситата в Китай разпалва страховете от загуба на работа сред шофьорите

Навлизането на роботизираните таксита в Китай предизвиква опасения за сигурността на работните места сред шофьорите, но според експерти технологията вече създава нови работни места, предаде CNBC.

Какво Във вторник Китай издаде 16 000 лиценза за изпитания на автономни превозни средства и откри 32 000 километра обществени пътища за изпитания. През юни правителството даде зелена светлина и на девет местни автомобилни производители, включително BYD и Nio, да започнат да тестват условно автоматизирани технологии за шофиране по определени обществени пътища. Елон Мъск се стреми да получи регулаторно одобрение за технологията за пълно самоуправление на Tesla до края на тази година. Но всички тези действия доведоха до това, че много китайски потребители на социални медии заявиха, че автономното шофиране „изтръгва оризовите купи“ от шофьорите или ги лишава от работа.

Платформата за самостоятелно шофиране Apollo Go на Baidu разполага с около 400 роботизирани коли в Ухан - най-големия й оперативен регион - и планира да увеличи броя им до 1000 до края на годината. Робин Ли, главен изпълнителен директор на Baidu, заяви, че делът на фирмата на пазара на услуги за превоз на пътници в Ухан е само около 1 %. „Увеличаването на мащаба ще бъде постепенен процес и може да отнеме много години“, каза Ли по време на разговора за тримесечните приходи на фирмата на 22 август.

Според съобщения в медиите услугата Apollo Go е станала толкова популярна, че таксиметровите шофьори са подали петиция до транспортния орган на Ухан да ограничи използването на услугата. Проверка в приложението Apollo Go показа, че 16-минутно пътуване с роботакси в южното предградие на Пекин ще струва 10,36 юана (1,46 долара), което е около половината от цената от 20 юана, обявена от приложенията за споделено пътуване, които могат да извикват таксита.

Нови работни места

Въпреки многобройните заглавия, експертите твърдят, че автономната мобилност ще се развива постепенно.

„Няма да се загубят всички работни места наведнъж. Това ще бъде бавна преходна фаза област по област, регион по регион“, казва Мохит Шарма, анализатор в Counterpoint Research.

Той добави, че правителствата могат да си сътрудничат с компаниите за роботаксита, за да прехвърлят шофьорите на други работни места, а образователните системи могат да обучават нови поколения за работните места на бъдещето.

Говорител на Apollo Go заяви, че фирмата е ангажирана със създаването на нови възможности за работа в екосистемата. Ролите включват такива в системите за наблюдение и тестване, както и в анотирането на данни, каза фирмата.

Уанг Хуан, която от около две години работи като оператор за тестване на пътя в Apollo Go, казва пред CNBC, че е решила да се присъедини към индустрията, защото се е интересувала от нея. Операторите за тестване на пътя изпробват автономни превозни средства и предоставят обратна информация за проблемите, възникнали по време на тестовете, с цел оптимизиране.

Много предизвикателно. Това е много различно от предишната ми работа“, каза тя на мандарин за настоящата си роля, преведено от CNBC. „В тази роля се стремя да намеря проблемите и проблемите с автономните автомобили.“

Джеф Фара, главен изпълнителен директор на Асоциацията на индустрията за автономни превозни средства, каза, че индустрията „създава голямо разнообразие от нови, добре платени работни места“ в САЩ. Тези роли включват сервизни техници, оператори за дистанционна помощ, специалисти по картографиране, диспечери и терминални оператори, той каза.

„Въпреки че AVs изпълняват всички аспекти на задачата за шофиране, работниците са от съществено значение за технологията. Също така е важно да запомните, че увеличените ползи за достъпност на AVs ще помогнат на общността на хората с увреждания да получат нови възможности за работа“, каза Фара.

Въпреки че винаги има известно разместване на работни места, когато нова технология навлезе на пазара, Шарма се съгласи, че иновациите също ще „създадат повече работни места и нови работни места благодарение на технологията“. Шарма посочи киберсигурността, тестването и валидирането на превозни средства и разработката на софтуер като някои от възможностите.

„В дългосрочен план автономното шофиране определено ще измести шофьорските професии. Но пак казвам, вече има недостиг на шофьори. Така че определено за таксиметровите [компании] можете да видите, че това е полза за тях“, каза той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ