Новата KIA Rio – готова да завладява върхове

Новата KIA Rio – готова да завладява върхове

Новата KIA Rio – готова да завладява върхове

Агресивна визия. Висока сигурност. Стил и много нови технологии. Това въплъщава новата KIA Rio, която ще направи световната си премиера на 29-ти септември, по време на автомобилното изложение в Париж 2016. Rio е световният бестселър на корейския автомобилен производител с повече от 473 000 реализирани продажби в световен мащаб за 2015 г., което представлява 16% от годишните продажби на KIA. А четвъртото поколение Rio е готово да атакува нови върхове.

„Моделът Rio е автомобил от особена важност за KIA, защото е световен бестселър. B-сегментът е един от класовете с най-оспорвана конкуренция на пазара за нови автомобили, а трето поколение Рио има съществен принос за привличането на хиляди клиенти към бранда KIA. Rio се отличава с атрактивен дизайн, ниски цени за поддръжка и забележителна практичност. Точно по тези причини сегашният модел бележи рекордни продажби по целия свят. Новото Рио залага на тези ключови достойнства и ги надгражда, добавяйки още: неустоим чар, по-голямо удоволствие от шофирането и най-модерните системи за сигурност и безопасност в своя клас”, сподели Майкъл Коул, главен оперативен директор в KIA Motors в Европа.

Визия

Визията на новото Rio е доста впечатляваща. Тя носи спортен дух, подчертан от наложилата се вече за компанията радиаторна решетка тип „тигрова нос“ с блестящо гланцово покритие. Фаровете на новият модел са с нов дизайн, по-изваяна форма, но и по-скосени на вид и снабдени с нов тип U-образни LED светлини, които дават завършеност на автомобила. Предните фарове за мъгла са инкорпорирани по-високо в предната броня за разлика от позицията им при третото поколение на модела, като осигуряват по-добра осветеност и придават по-внушителен цялостен вид на автомобила.

Новият Rio значително е пораснал. Като цяло новият модел е с 15 мм по-дълъг от своя предшественик (до 4065 мм) и с 5 мм по-нисък (до 1450 мм). Прави, ясно очертани контури оформят вратите на автомобила, като му придават по-издължен вид и още по-уверено излъчване.

Изцяло новото Rio ще се предлага в осем екстериорни цвята, както и избор между алуминиеви джанти с три вида дизайн, които варират от 15 инча до 17 инча. KIA Rio ще се продава в Европа като модел с пет врати.

Интериор

Южнокорейските дизайнери са се постарали доста с интериора на новото Rio. Той съчетава стил, комфорт и много нови технологии.

Подобно на екстериора, правите линии, които рамкират таблото, задават характера на салона, който се отличава с широта и усещане за простор у пътниците. И докато дългите странични контури диктуват формата на таблото, хоризонталните отвори подсилват обширното пространство на салона. Централната секция на таблото е издържана в черен гланц.

В центъра на таблото изпъква най-новата информационно-развлекателна система на KIA с интерфейс човек-машина (HMI). Като стандартно оборудване Rio предлага „плаваща”’ информационно-развлекателна система с 5.0” сензорен екран, в комбинация от аудио система с шест колони. Изборът на клиентите ще бъде между Android Auto™ или Apple CarPlay™.

Новото Rio ще предложи на потребителите и достъп до Kia Connected Services, задвижван от TomTom®. Този нов пакет за свързаност предоставя на водачите широка гама от актуална информация, включително актуализация на пътната обстановка, локации на камери за контрол на скоростта и сигнализация за тях, локално търсене и прогноза за времето. Инсталирана в автомобилите с навигация, системата Kia Connected Services ще се предоставя безплатно на клиентите в Европа за срок от седем години след покупката на избрания от тях модел.

За пълна смартфон интеграция Rio ще предложи Android Auto™ и Apple CarPlay™. Системата Android Auto™ е проектирана да работи на телефони с Android, 5.0 (Lollipop) или по-висока версия. Android Auto™ се свързва с телефона на ползвателя и му осигурява достъп до приложения и функции през информационно-развлекателната система, като например гласова навигация от Google Maps, хендсфри разговори и съобщения, както и гласово разпознаване.

Apple CarPlay™ за iPhone 5 или по-нова версия позволява пълен Siri гласов контрол на разнообразните функции и приложения на телефона, включително навигация чрез Apple Maps. Apple CarPlay™ поддържа и други аудио приложения, които ползвателят е свалил на своя iPhone – като музикален стрийминг или аудио книги.

KIA Rio ще бъде първият автомобил в B-сегмента, оборудван с USB изходи в предната и задната част на салона, които позволяват на потребитела да включва мобилно устройство към информационно-развлекателната система на Рио и да презарежда батерии в движение.

Създаден да повиши комфорта и удобството на ползвателя, новият модел ще се предлага с безключов достъп, отопляеми седалки и волан, чистачки, снабдени със сензори за дъжд, и автоматични фарове. Новото Rio ще разполага и с автопилот, ограничител на скоростта и парк-пилот с камера за задно виждане.

Благодарение на междуосието, по-дълго с 10 мм, както и увеличената с 15 мм, дължина на автомобила, новото Rio разполага с обширен салон и по-обемен багажник. Пространството за краката нараства на 1120 мм отпред и 770 мм отзад, като моделът осигурява и повече пространство за раменете на пътниците в сравнение с останалите представители в B-сегмента – 1375 мм отпред и 1355 отзад. Въпреки че новото Rio е с 5 мм по-ниско от предходния модел, то ще е сред най-добрите в В-сегмента, що се отнася до пространството над главата за пътниците отпред и отзад (съответно 1021 мм и 966 мм).

Вместимостта на багажника е увеличена с 26 л до 325 л. Това допълнително пространство е постигнато въпреки скъсяването на задния надвес с 15 мм до 655 мм, ключов елемент в новия дизайн на автомобила. За първи път Rio разполага с багажник с под на две нива. Резервоарът за горивото е с 45 л вместимост.

Безопасност

Новото Rio е има много системи за сигурност, осигуряващи безопасно шофиране и максимално удоволствие. Четвъртото поколение на модела ще бъде един от най-сигурните в своя клас, благодарение на внедрените в него серия съвременни системи на KIA в помощ на водача (ADAS). Купето на Рио е конструирано от високоякостна стомана и разполага с широк набор от оборудване за пасивна безопасност – автомобилът е проектиран, така че да отговаря на най-взискателните световни критерии за сигурност и безопасност на пътя.  

С амбиция да получи 5-звезден рейтинг от Euro NCAP за безопасност при удар, най-вече благодарение на опционалната ADAS технология, новото Rio ще бъде първият автомобил в B-сегмента с функция за автономно аварийно спиране (AEB) с разпознаване на пешеходци. Системата AEB използва радар за далечни разстояния с цел засичане на опасност от сблъсък с друго превозно средство или инцидент с пешеходци, и спомага за своевременното спиране на автомобила. AEB се съчетава с Предупредителна система за напускане на лентата за движение (LDWS).

Основният материал за изработката на купето на Рио е стомана с висока якост (AHSS). Използването предимно на AHSS е част от бъдещите усилия на марката да редуцира с 5% средното тегло на всички нови автомобили до 2020 г., като същевременно се подобри и нивото на сигурност и безопасност. Следвайки тенденцията, 51% от купето на новото Рио е изработено от здрава стомана AHSS, сравнено с 33% за трето поколение Рио. Широкото приложение на AHSS подсилва салона на пасажерите с цел по-голяма сигурност на пътуващите и по-ефективно разпределение на силите на удар. По-здравата стомана е използвана за усилване на A и B-колоните, както и на страничните прагове, покривната конструкция, двигателния отсек и пода.

Новото Rio е оборудвано с шест въздушни възглавници, разпределени в целия салон, както и с ISOFIX свързващ накрайник за детска седалка и точки за закрепване на предните и задни места за пасажерите.

Двигатели

Новото Rio ще се задвижва от гама бензинови и дизелови двигатели, като всеки от вариантите ще предлага ефективност и бързо ускорение. Нарасналият интерес на потребителите към по-малки турбо двигатели мотивира KIA да окомплектова Rio с най-новите 3-цилиндрови 1.0л T-GDI (турбо бензинови с директно впръскване) двигатели. Лекият и компактен нов двигател дебютира в подобрената версия на сийд през 2015 г., като се очаква и Rio да последва успеха на представителя в С-сегмента, след дебюта си на международните пазари.

Клиентите на Rio с 1,0л T-GDI двигател, могат да избират между мощност от 100 или 120 к.с. Двигателят със 100 к.с. достига максимална мощност при 172 Nm въртящ момент – от 1500 до 4000 оборота в минута. По-мощният двигател със 120 к.с., предоставя същия въртящ момент при 6000 оборота в минута. След последните тестове, двата двигателя се очаква да достигнат нива на емисии на въглероден двуокис под 100 г/км (NEDC, комбинирани). Системата Idle Stop & Go (ISG) ще доведе до допълнително минимизиране на емисиите.

Освен 1,0л T-GDI, КИА Рио ще се предлага и с 1,25л и 1,4л MPI (многоточков инжекцион) бензинови двигатели. 1,25л мотор с 84 к.с. постига максимална мощност при 6000 оборота в минута и 122 Нм въртящ момент при 4000 об/мин; 1,4л е с мощност от 100 к.с. при 6000 оборота в минута и 132 Нм въртящ момент при 4000 оборота в минута. След тестове за хомолгация се очаква и двата двигателя да генерират вредни емисии СО2 под 120 г/км.

Rio ще се предлага и с 1,4-л дизелов двигател с мощност от 70 или 90 к.с. Независимо от мощността, 1,4л дизелов двигател е създаден да постигне най-ниските СО2 нива в цялата гама на Рио – инженерите на КИА си поставят за цел емисии СО2 под 90 г/км – със или без ISG система.

Всички двигатели предават мощност на предните колела или чрез 5-степенна механична скоростна кутия за 1,25л със 100 к.с. и 1,0л T-GDI бензинов двигател; или чрез 6-степенна механична скоростна кутия за 1,4л бензинов  двигател и за по-мощния 1,9л T-GDI (120 к.с.).

Изцяло новото Rio ще се предлага в Европа от първото тримесечие на 2017г., с гаранция от 7 години или 150 000 км.

От изброените детайли ясно се вижда, че новото Rio ще бъде едно бижу в разрастващата се гама на KIA. Автомобилът притежава всички качества да се бори за нови рекорди по продажби и надмощие в един от най-оспорваните автомобилни сегменти. Времето ще покаже дали сме прави, но посоката е зададена.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ