По-евтините електромобили на Tesla може да възродят продажбите, но да намалят печалбата

Печалбата от така наречените достъпни нови автомобили на Tesla ще бъде във фокуса, когато производителят на електромобили обяви тримесечните си резултати в сряда. Анализатори смятат, че намаленията на разходите с хиляди долари на автомобил няма да са достатъчни, за да защитят маржовете на печалбата, пише Ройтерс.
Моделите Standard Model Y и Model 3, представени по-рано този месец, представляват залог от страна на Илон Мъск, че Tesla може да увеличи общите продажби и приходи чрез по-голям обем коли, дори ако всеки отделен автомобил носи по-малко печалба. Милиардерът е поставил като приоритет роботакситата в бъдещето на Tesla, но трябва да поддържа продажбите, докато новите машини се разработват.
Моделите Y и 3 са с цена между $5,000 и $5,500 по-ниска от предшествениците си в САЩ. Намаляването на размера на батерията, предлагането на по-слаб мотор, премахването на задните сензорни екрани и множество други текущи детайли са спестили хиляди долари.
„Намерението на Tesla е ясно – да жертва краткосрочната печалба в името на дългосрочното разширяване на мрежата“, казва Шей Болур, главен пазарен стратег в Futurum Equities, който отбелязва, че е очаквано известна "канибализация" на продажбите на по-скъпите модели.
Новите модели предлагат по-достъпен начин за притежание на Tesla в Европа и Азия, където китайските електромобили набират популярност и частично компенсират премахването на федералния данъчен кредит в САЩ. Този кредит приключи през септември, което доведе до скок в продажбите в последния момент, който ще се отрази в тримесечните резултати. Анализатори, анкетирани от Visible Alpha, очакват спад от 8.5% в доставките за годината – въпрос, който Мъск може да коментира.
Анализатори и инвеститори казват, че стандартните варианти на електромобилите все още са твърде скъпи. А Tesla върви по тънка линия, като премахва много от премиум функциите, както и основни елементи, пише още агенция Ройтерс.
По-малката батерия и по-слабият мотор представляват около 40% от ценовото намаление, според оценки на Сам Фиорани, вицепрезидент в изследователската компания AutoForecast Solutions. Tesla е избегнала по-дълбоко орязване на батерията, за да предложи пробег от 321 мили (516.6 км) с едно зареждане и за двата варианта.
Вместо това компанията е избрала да премахне много други части, казва Фиорани.
Премахнати са вентилирани седалки от веган кожа, амбиентно осветление и огледала с електрическо сгъване. Липсват дори основни функции като бутони за регулиране на седалките отстрани, джобове на облегалките и водоустойчиво покритие в предния багажник („frunk“).
„Премахването на компоненти е достатъчно, за да накара купувача да се замисли дали да не премине към по-горния модел“, казва Фиорани.
Брутният марж на Tesla от автомобилни продажби е спаднал през последните години, тъй като компанията намалява цените и предлага стимули, за да се справи с нарастващата конкуренция и отслабващото търсене, причинено от високите лихвени проценти, остаряващата продуктова линия и негативната реакция на потребителите спрямо крайнодесните политически възгледи на Мъск.
„Големият въпрос е: колко допълнително търсене има в момента, при положение че продуктовото портфолио на Tesla е остаряло?“, казва Гарет Нелсън, старши анализатор в CFRA Research.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.