Продажбите на най-големия китайски конкурент на Tesla паднаха заради ценовата война

Продажбите на  най-големия китайски конкурент на Tesla паднаха заради ценовата война

Продажбите на най-големия китайски конкурент на Tesla паднаха заради ценовата война

Печалбите на китайския автомобилен гигант BYD намаляват, тъй като е засегнат от забавянето на търсенето на електрически превозни средства (EV) и ценова война на най-големия автомобилен пазар в света. Фирмата съобщи, че е направила 630 милиона долара (502 милиона паунда) през първите три месеца на годината, което е с над 47% по-малко от предходното тримесечие, съобщи BBC.

BYD се състезава с Tesla на Илон Мъск за най-големия продавач на електромобили в света. Американският гигант си върна титлата по-рано този месец, след като загуби от китайския си съперник в края на миналата година.

BYD съобщава, че е продала малко над 300 000 автомобила само с батерии през първите три месеца на годината, което е спад от рекордните 526 000 през последното тримесечие на 2023 г.

Последните финансови резултати на базираната в Шенжен фирма показват, че тя може да се представя по-добре от Tesla, която отчете първия си тримесечен спад на приходите, откакто пандемията прекъсна производството и продажбите й през 2020 г.

BYD и неговите конкуренти участват в ценова война в Китай, тъй като се състезават за пазарен дял във време на по-бавен икономически растеж. Компанията, която е подкрепена от Berkshire Hathaway на ветерана от САЩ Уорън Бъфет, намали цените на някои от най-новите си модели, докато се опитва да привлече купувачи, които са били по-предпазливи, когато става дума за големи стоки като автомобили.

За да смекчи удара от по-слабото търсене в Китай, BYD също се стреми да навлезе на нови пазари. Производителят на електромобили е изнесъл 240 000 автомобила през 2023 г. и се стреми да увеличи този брой значително през тази година. Агресивното му навлизане на отвъдморските пазари предизвика бурна реакция в САЩ и Европа, където правителствата се стремят да защитят местните производители на автомобили. Наред с усилията си за увеличаване на износа, BYD също разнообразява продуктовата си гама, като предлага модели от по-висок клас. На автомобилното изложение в Пекин, което беше отворено за широката публика тази седмица, BYD показа най-новите си луксозни автомобили.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ