Продажбите на нови автомобили в България отбелязаха спад от 45%

Продажбите на нови автомобили в България отбелязаха спад от 45%

Продажбите на нови автомобили в България отбелязаха спад от 45%

Продажбите на нови автомобили у нас през септември са били с 45% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година. Това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители ACEA.

Едва 1544 са регистрираните нови автомобили за този месец. От началото на годината продажбите са възлизали на малко над 20 хил. автомобила, което е с 36% по-малко в сравнение със същия 11 месечен период на 2019 г.

Средно за целия Европейски съюз продажбите на нови коли се понижават с 25% на годишна база. Най-голям е спадът в Хърватия (-42%), Португалия и България (-36%).

Страните, в които продажбите на автомобили се понижават най-малко са Финландия, Швеция, Литва и Кипър (-16%).

Най-голям пазар за нови автомобили остава Германия с над 2,6 млн. броя нови продадени коли, което е с обаче с 22% по-малко в сравнение с 2019 г. След нея се нареждат Франция с 2 млн. броя коли (спад от 27%) и Италия с 1,26 млн. броя коли и спад от 29%.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ