Китай измества Япония от първото място по износ на автомобили
Китай вероятно ще изпревари Япония още през тази година и ще стане най-големият износител на автомобили в света, съобщава Financial Times. Износът на автомобили от Китай през периода януари-юли 2023 г. се е увеличил със 74% в сравнение със същия период на миналата година до 2,8 млн., от които 1,8 млн. автомобили с бензинови двигатели.
Обемът на износа се увеличава на фона на дълбоките структурни проблеми в автомобилната индустрия в страната, където производството рязко изпреварва търсенето, посочва изданието.
Сериозните разминавания се дължат на факта, че представителите на индустрията не са успели да отгатнат правилно три ключови тенденции: рязък спад в търсенето на автомобили с двигатели с вътрешно горене, рязко нарастване на популярността на електромобилите и намаляване на необходимостта от лични превозни средства предвид нарастващата популярност на споделеното ползване на автомобили сред градското население, чийто брой се увеличава.
Резултатът от всичко това е "огромно свръхпроизводство" на автомобили в цялата страна, заяви Бил Русо, бивш ръководител на Chrysler в Китай и основател на консултантската компания Automobility. Според него излишъкът от автомобили на китайския пазар е около 25 млн. броя.
Конкурентоспособността на китайските производители на автомобили нарасна през последните години благодарение на правителствените мерки за подкрепа на индустрията, както и на частните инвестиции.
През 2021 г. Китай изпревари Южна Корея по отношение на износа на автомобили, през 2022 г. - Германия, а през тази година ще задмине и Япония, отбелязват от Moody's.
Експертите очакват Китай да запази лидерската си позиция като износител на автомобили през следващите години. Според прогноза на консултантската фирма AlixPartners доставките на автомобили от китайски производители в чужбина ще достигнат 9 млн. броя годишно до края на това десетилетие. В резултат на това техният дял на световния пазар ще нарасне до 30% до 2030 г. от 16% през 2022 г.
Износът на китайските автомобилни производители е насочен основно към развиващите се пазари в Европа и Азия, сочат данните на Automobility. Русия е била основната дестинация за износ през тази година, отбелязва още Financial Times.
Експортната вълна вероятно ще се засили, тъй като китайските електромобили, които са значително по-евтини от автомобилите на конкурентите, се утвърждават на пазара, особено в Европа, казва анализаторът на HSBC Юцян Динг.
В самия Китай търсенето на автомобили достигна своя пик през 2017 г., отбелязва Automobility. Впоследствие то започна да отслабва поради забавянето на растежа на средната класа в Китай.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.