Производителят на смартфони Xiaomi получи 70 000 поръчки за първия си електромобил
До 20 април китайският производител на смартфони Xiaomi е получил над 70 000 поръчки за първия си електрически автомобил SU7, съобщи главният изпълнителен директор на компанията Лей Джун пред CNBC. По думите му компанията има за цел да достави 100 000 електрически автомобила през 2024 г.
Xiaomi пусна SU7 на пазара в края на март на цена с около 4 000 USD по-ниска от тази на Model 3 на Tesla и започна доставките му.
"Изплащането на печалбата ще се реализира, ако годишните продажби достигнат 300 хил.-400 хил.", казват анализаторите на Citi в доклад, позовавайки се на деня на инвеститорите. Те повишиха прогнозата си за маржа на брутната печалба в сегмента на автомобилите до 6% през тази година, в сравнение с очакваната преди това 10% загуба.
Анализаторите на Citi повишиха прогнозата си за печалба на акция с 25% през тази година и сега очакват Xiaomi да достави 100 000 автомобила през тази година, 200 000 през следващата и 280 000 през 2026 г.
За сравнение, Tesla е продала в китай Китай повече от 600 000 автомобила миналата година, според Китайската асоциация за леки автомобили. Li Auto, която технически продава предимно хибриди, е продала 376 000 автомобила миналата година, а Nio е продала малко над 160 000 автомобила през миналата година, сочат данните.
През четвъртото тримесечие на миналата година брутният марж на Li Auto е бил 23,5 %, докато брутният марж на Nio е бил 7,5 %, като и двата показателя са се увеличили спрямо предходния период.
Брутният марж на Tesla последователно намалява през последните пет тримесечия до 17,4% през първите три месеца на тази година. Данните за брутния марж не отчитат оперативните разходи.
Когато Xiaomi пусна SU7 на пазара миналия месец, Лей заяви, че компанията ще продава всеки автомобил на загуба.
Но сега той оцени брутния марж на печалбата на около 5-10 % за автомобилния бизнес на Xiaomi и отбеляза, че продажбите са по-големи от очакваното, като същевременно изрази благодарност към доставчиците за намаляването на разходите.
"В момента обсъждаме с партньорите от веригата за доставки как да увеличим производствения капацитет и да окажем допълнителна подкрепа по отношение на разходите", каза още Лей Джун.
Xiaomi е инвестирала много в предприятието си за електрически автомобили, тъй като Лей има дългосрочни амбиции да се превърне в един от петте най-големи автомобилни производители в света.
Но през следващите три години компанията планира да се съсредоточи изцяло върху вътрешния пазар, заяви той пред инвеститорите във вторник.
Лей изтъкна, че Xiaomi вече развива бизнес в повече от 100 държави."Имаме основа от глобално влияние и фенове на Xiaomi", каза Лей. "Когато сме готови да навлезем на глобалния пазар, това трябва да стане по естествен начин."
Xiaomi също така има планове за следващия си електрически автомобил - SUV, който ще бъде пуснат на пазара през втората половина на 2025 г., съобщи китайският сайт за бизнес новини 36kr, позовавайки се на източници.
Лей отказа да сподели подробности, когато бе попитан за плановете за SUV. "Мисля, че една от причините за успеха на пускането на SU7 беше неговата конфиденциалност", добави той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Над 160 000 нарушения на трудовото законодателство засече ГИТ от началото на годината
България |Защо най-големият производител на течен шоколад поведе война срещу турските продавачи на лешници?
Компании |Надзорният съвет на НОИ одобри ревизирания проектобюджет на ДОО за 2026 г.
България |От утре пускат поетапно парното в София
Общество |От НСОРБ прогнозират ръст на цените при евентуална национализация на общински ВиК дружества
България |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Хороскоп |Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Свят |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.