Производителят на смартфони Xiaomi получи 70 000 поръчки за първия си електромобил

Производителят на смартфони Xiaomi получи 70 000 поръчки за първия си електромобил

Производителят на смартфони Xiaomi получи 70 000 поръчки за първия си електромобил

До 20 април китайският производител на смартфони  Xiaomi е получил над 70 000 поръчки за първия си електрически автомобил SU7, съобщи главният изпълнителен директор на компанията Лей Джун пред CNBC. По думите му компанията има за цел да достави 100 000 електрически автомобила през 2024 г.

Xiaomi пусна SU7 на пазара в края на март на цена с около 4 000 USD по-ниска от тази на Model 3 на Tesla и започна доставките му. 

"Изплащането на печалбата ще се реализира, ако годишните продажби достигнат 300 хил.-400 хил.", казват анализаторите на Citi в доклад, позовавайки се на деня на инвеститорите. Те повишиха прогнозата си за маржа на брутната печалба в сегмента на автомобилите до 6% през тази година, в сравнение с очакваната преди това 10% загуба.

Анализаторите на Citi повишиха прогнозата си за печалба на акция с 25% през тази година и сега очакват Xiaomi да достави 100 000 автомобила през тази година, 200 000 през следващата и 280 000 през 2026 г.

За сравнение, Tesla е продала в китай  Китай  повече от 600 000 автомобила миналата година, според Китайската асоциация за леки автомобили. Li Auto, която технически продава предимно хибриди, е продала 376 000 автомобила миналата година, а Nio  е продала малко над 160 000 автомобила през миналата година, сочат данните.

През четвъртото тримесечие на миналата година брутният марж на Li Auto е бил 23,5 %, докато брутният марж на Nio е бил 7,5 %, като и двата показателя са се увеличили спрямо предходния период.

Брутният марж на Tesla последователно намалява през последните пет тримесечия до 17,4% през първите три месеца на тази година. Данните за брутния марж не отчитат оперативните разходи.

Когато Xiaomi пусна SU7 на пазара миналия месец, Лей заяви, че компанията ще продава всеки автомобил на загуба.

Но сега  той оцени брутния марж на печалбата на около 5-10 % за автомобилния бизнес на Xiaomi и отбеляза, че продажбите са по-големи от очакваното, като същевременно изрази благодарност към доставчиците за намаляването на разходите.

"В момента обсъждаме с партньорите от веригата за доставки как да увеличим производствения капацитет и да окажем допълнителна подкрепа по отношение на разходите", каза още Лей Джун.

Xiaomi е инвестирала много в предприятието си за електрически автомобили, тъй като Лей има дългосрочни амбиции да се превърне в един от петте най-големи автомобилни производители в света.

Но през следващите три години компанията планира да се съсредоточи изцяло върху вътрешния пазар, заяви той пред инвеститорите във вторник.

Лей изтъкна, че Xiaomi вече развива бизнес в повече от 100 държави."Имаме основа от глобално влияние и фенове на Xiaomi", каза Лей. "Когато сме готови да навлезем на глобалния пазар, това трябва да стане по естествен начин."

Xiaomi също така има планове за следващия си електрически автомобил - SUV, който ще бъде пуснат на пазара през втората половина на 2025 г., съобщи китайският сайт за бизнес новини 36kr, позовавайки се на източници.

Лей отказа да сподели подробности, когато бе попитан за плановете за SUV. "Мисля, че една от причините за успеха на пускането на SU7 беше неговата конфиденциалност", добави той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ