Китайският гигант за смартфони Xiaomi пусна първия си електромобил, ще конкурира Tesla
Китайският производител на смартфони Xiaomi пусна първото си електрическо превозно средство (EV) и започва да приема поръчки. При анонса на предстоящата премиера преди седмица главният изпълнителен директор на компанията Лей Джун каза, че Speed Ultra 7 (SU7) ще бъде на цена под 500 000 юана ($69 186; £54 836), съобщи BBC. С този ход технологичният гигант се изправя срещу конкуренти като Tesla и BYD.
Навлизането на Xiaomi на пазара на електрически автомобили идва след като ръстът на продажбите се забави в световен мащаб, предизвиквайки ценова война. Фирмата се надява, че споделената операционна система на SU7 с нейните телефони, лаптопи и други устройства ще се хареса на съществуващите клиенти.
Xiaomi е третият най-голям продавач на смартфони в света с пазарен дял от около 12%, според изследователската компания Counterpoint.
SU7 на Xiaomi дразни конкурентите от от миналата година, след като компанията го сравни с моделите спортни автомобили Taycan и Panamera на Porsche.
Той ще бъде произвеждан от поделение на държавния производител на автомобили BAIC Group в завод в Пекин, който може да произвежда до 200 000 автомобила годишно. „Въпреки че самото достигане дотук е голямо постижение, крайното постижение би било да демонстрираме, че има потребителски пазар за Xiaomi като марка за интелигентни електромобили“, каза Бил Русо от Automobility пред BBC. Като индикация за предизвикателствата, пред които са изправени технологичните фирми, които искат да произвеждат електрически автомобили, производителят на iPhone Apple миналия месец отмени плановете си за производство на EV.
Русо добави, че навлизането на Xiaomi на автомобилния пазар отразява нейната увереност „в уместността на тяхната марка“ в Китай, докато Apple не вижда достатъчно потенциал на пазара на EV извън Китай.
Xiaomi заяви, че ще инвестира 10 милиарда долара (7,9 милиарда паунда) в своя бизнес с превозни средства през следващите 10 години. „Китайският пазар на електромобили е много зрял и създава много стабилна екосистема за производителите на електромобили“, каза Абхишек Мурали от изследователската фирма Rystad Energy.
„Например, веригата за доставки на батерии е много силна и мрежата за зареждане в страната също се разраства, за да отговори на нарастващото захранване на EV.“
Пускането на първия автомобил на Xiaomi идва на фона на засилване на ценовата война на китайския пазар на електромобили.Tesla, която се ръководи от мултимилиардера Илон Мъск, намали цената на колите си в Китай с хиляди долари през последните месеци, тъй като местни конкуренти като най-продавания производител на електромобили в света BYD намалиха цените.
Най-големият автомобилен пазар в света вече е препълнен, така че Xiaomi е един от малкото нови потенциални участници, които получават одобрение от властите, докато служителите се опитват да ограничат потока от нови играчи.
По-рано тази седмица BYD отчете рекордни годишни печалби, но каза, че растежът се е забавил към края на миналата година. Базираният в Шанхай производител на електрически автомобили Nio в сряда понижи прогнозата си за доставките през първото тримесечие, тъй като потребителите затегнаха разходите, тъй като икономическият растеж на Китай отслабва. Американският EV гигант Tesla трябва да обяви броя на доставките си за първите три месеца на 2024 г. следващата седмица.
В същото време правителствата по света се противопоставят на вноса на електромобили, произведени в чужбина.
Във вторник Пекин започна процедура за уреждане на спор срещу САЩ в Световната търговска организация, за да оспори "дискриминационни субсидии" съгласно Закона за намаляване на инфлацията на САЩ.
Междувременно Европейският съюз започна разследване дали китайските държавни субсидии са помогнали на производителите на електрически автомобили в страната да подбиват европейските модели.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.