Ръстът на износа на китайски автомобили ще се забави през 2025 г., сочи проучване
Очаква се износът на автомобили от Китай да нарасне с 5,8% до 6,2 млн. единици през тази година, като за 2024 г. според прогнозите ще отбележи свиване с 19,3%, сочат данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), цитирани от Ройтерс .
Забавянето на очаквания износ контрастира с прогнозата за леко повишение на продажбите на автомобили в Китай през тази година, тъй като се очаква удължените политически стимули да засилят продажбите на най-големия автомобилен пазар в света.Асоциацията не предостави разбивка на оценките за износа по видове двигатели, но заяви, че износът на електрически превозни средства е спаднал с 10,4 % през миналата година, докато износът на хибридни автомобили с възможност за включване към електрическата мрежа се е увеличил със 190 %.
Това се сравнява с 80,9% ръст на износа на електромобили през 2023 г. в момент, когато износът на плъгин хибриди е нараснал с 47,8%, и сочи въздействието на допълнителните мита върху произведените в Китай електромобили, въведени от Европейския съюз в края на октомври.
Китай е казал на своите автомобилни производители да спрат големи инвестиции в европейски държави, които подкрепят допълнителните тарифи върху произведените в Китай електрически превозни средства, съобщи Ройтерс през октомври. Междувременно производителите на автомобили в Китай се ориентират към износ на хибриди за Европа, за да противодействат на допълнителните тарифи за електромобили.
Според прогнозите на CAAM продажбите на автомобили в Китай ще нараснат с 4,7% до 32,9 млн. единици през тази година, след което ще се увеличат с 4,5% през 2024 г.
Асоциацията очаква забавяне на ръста на продажбите на нови енергийни превозни средства (NEV), които включват електромобили и плъгин хибриди, до 24,4% през 2025 г. от 35,5% през миналата година.
Удължаването на субсидиите за търговия с автомобили до 2025 г. се разглежда като един от най-големите плюсове за растежа, докато слабото вътрешно търсене, ожесточената конкуренция и нарастващият външен натиск са на път да окажат съкрушително въздействие върху автомобилния пазар, заяви служителят на CAAM Сю Хайдун.
Над 6,6 милиона автомобила, продадени в Китай през миналата година, са се възползвали от правителствени субсидии в размер до 2800 долара за закупуване на NEV и до 2000 долара за по-икономични автомобили с двигател с вътрешно горене, показват официални данни.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.