Ръстът на износа на китайски автомобили ще се забави през 2025 г., сочи проучване

Ръстът на износа на китайски автомобили ще се забави през 2025 г., сочи проучване

Очаква се износът на автомобили от Китай да нарасне с 5,8% до 6,2 млн. единици през тази година, като за 2024 г. според прогнозите ще отбележи свиване с 19,3%, сочат данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), цитирани от Ройтерс .

Забавянето на очаквания износ контрастира с прогнозата за леко повишение на продажбите на автомобили в Китай през тази година, тъй като се очаква удължените политически стимули да засилят продажбите на най-големия автомобилен пазар в света.Асоциацията не предостави разбивка на оценките за износа по видове двигатели, но заяви, че износът на електрически превозни средства е спаднал с 10,4 % през миналата година, докато износът на хибридни автомобили с възможност за включване към електрическата мрежа се е увеличил със 190 %.

Това се сравнява с 80,9% ръст на износа на електромобили през 2023 г. в момент, когато износът на плъгин хибриди е нараснал с 47,8%, и сочи въздействието на допълнителните мита върху произведените в Китай електромобили, въведени от Европейския съюз в края на октомври.

Китай е казал на своите автомобилни производители да спрат големи инвестиции в европейски държави, които подкрепят допълнителните тарифи върху произведените в Китай електрически превозни средства, съобщи Ройтерс през октомври. Междувременно производителите на автомобили в Китай се ориентират към износ на хибриди за Европа, за да противодействат на допълнителните тарифи за електромобили.

Според прогнозите на CAAM продажбите на автомобили в Китай ще нараснат с 4,7% до 32,9 млн. единици през тази година, след което ще се увеличат с 4,5% през 2024 г.

Асоциацията очаква забавяне на ръста на продажбите на нови енергийни превозни средства (NEV), които включват електромобили и плъгин хибриди, до 24,4% през 2025 г. от 35,5% през миналата година.

Удължаването на субсидиите за търговия с автомобили до 2025 г. се разглежда като един от най-големите плюсове за растежа, докато слабото вътрешно търсене, ожесточената конкуренция и нарастващият външен натиск са на път да окажат съкрушително въздействие върху автомобилния пазар, заяви служителят на CAAM Сю Хайдун.

Над 6,6 милиона автомобила, продадени в Китай през миналата година, са се възползвали от правителствени субсидии в размер до 2800 долара за закупуване на NEV и до 2000 долара за по-икономични автомобили с двигател с вътрешно горене, показват официални данни.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ