Рекордни продажби на автомобили в Европа през март
Продажбите на автомобили в Европа са били рекордно високи през март, когато са достигнали 1,9 милиона. Това съобщава в електронното си издание в. "Монд", позовавайки се на Франс прес и Ройтерс. По данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (AEA) това е най-добрият месец март за продажбите.
След забавянето през февруари европейският автомобилен пазар отново е ускорил растежа си миналия месец.
По данни на браншовата асоциация, публикувани днес, продажбите на нови коли са скочили с 10,9 на сто през март и с 8,2 на сто през първите три месеца на годината.
Общо 1 936 839 нови пътнически коли са продадени в Страните от Европейския съюз и от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), включваща Исландия, Норвегия и Швейцария.
Само в ЕС продажбите през март са нараснали на годишна основа с 11,2 на сто до 1 891 583 или с 8,4 на сто и до 4 141 269 през първото тримесечие спрямо същия период на миналата година. Това е най-големият брой на продажбите, регистриран от АЕА за месец март. Асоциацията обяснява тенденцията със силното увеличение във връзка с Великденските празници, които миналата година са бяха през март, а тази година са през април. По тази причина е възможно показателят за април да е по-слаб.
Нарастването на продажбите в петте основни европейски страни е солидно, като пазарите в Италия и Испания отчитат растеж от съответно 18,2 на сто и 12,6 на сто.
След спада на продажбите през февруари в Германия, Великобритания и Франция, през март те са се увеличили съответно с 11,4 на сто, 8,4 на сто и 7 на сто.
В България миналия месец са продадени 3005 нови автомобила спрямо 2230 през март миналата година, което е увеличение с 34,8 на сто. За трите месеца от началото на 2017 г. са продадени 6607 коли спрямо 5399 преди година или с 22,4 на сто повече, според данни на сайта на автомобилната асоциация.
За периода януари-март продажбите в Италия са нараснали с 11,9 на сто, в Испания - със 7,9 на сто, в Германия - с 6,7 на сто, във Великобритания - с 6,2 на сто и във Франция - с 4,8 на сто.
Увеличението на продажбите при френския автомобилостроител Рено (Renault) е 14,4 на сто, а на Пе Ес А (PSA) - 6,7 на сто, въпреки спада от 32,6 на сто на продажбите на марката Де Ес (DS). Опел-Воксхол (Opel-Vauxhall), които бяха купени от Пе Ес А, отчитат съвсем слабо увеличение от 3,4 на сто.
Продажбите на най-големия европейски автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen) са нараснали с 6,2 на сто.
Тойота (Toyota) се откроява с увеличение от 18,8 на сто, следвана от Фиат-Крайслер (Fiat Chrysler) с 18,2 на сто, Нисан (Nissan) със 17,7 на сто и Даймлер (Daimler) с 12,7 на сто, благодарение на марката Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz) с растеж 14,7 на сто.
Най-впечатляващо са нараснали продажбите на Ягуар Ленд Роувър (Jaguar Land Rover) - цели 26 процента.
За 2016 година продадените нови коли на европейския пазар бяха с 6,8 на сто повече спрямо предходната година или 14,64 милиона - почти колкото през 2008 година, когато започна икономическата криза. Най-ниското равнище беше достигнато през 2013 година - 11,8 милиона.
Източник: БТА
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.